Minutová reklama na pivo Budweiser chtěla vzdát hold zakladateli pivovaru Adolphusu Buschovi, který v roce 1857 připlul z Německa do Spojených států. Po rozhodnutí Donalda Trumpa pozastavit vstup lidí ze zemí spojovaných s terorismem do USA ale spot vyznívá politicky, připomíná web deníku Los Angeles Times.
"Nikdo tě tu nechce! Vrať se domů," zazní v úvodu historicky laděného spotu, který sleduje strastiplnou pouť německého imigranta Adolphuse Busche.
Pivovarnický gigant Anheuser-Busch InBev reklamu natočil speciálně pro finále amerického fotbalu a vše považuje náhodu. Produkce se připravovala od začátku roku 2016 a točilo se v New Orleans v říjnu, tedy několik týdnů před prezidentskými volbami.
Reklama je k vidění na internetu od tohoto týdne, premiéru si odbude během finále amerického fotbalu z neděle na pondělí. "Chtěli jsme ukázat, jaké ambice měl náš zakladatel Adolphus Busch, a vyzdvihnout jeho neutuchající snahu splnit si americký sen," stojí v prohlášení společnosti Anheuser-Busch InBev. Jakýkoliv politický podtext odmítá.
Super Bowl není pouze sportovním svátkem, ale i událostí, kolem níž se především díky vysoké televizní sledovanosti točí spousta peněz. Při posledním finále musely firmy, které se chtěly pochlubit svou produkcí na Super Bowlu, zaplatit za půl minuty reklamního času pět milionů dolarů (121 milionů Kč).
K atraktivitě přenosu finále přispívá i přestávkový program, během něhož v minulosti vystoupili například Rolling Stones, U2, Paul McCartney, Sting, Prince nebo naposledy Chris Martin z britské kapely Coldplay, Bruno Mars a zpěvačka Beyoncé. Letos je hlavní hvězdou Lady Gaga.