Perokresbu s názvem Panna Marie a Ježíšek s květinou na travnaté lavici měl ve své sbírce americký architekt Jean-Paul Carlhian, který zemřel v roce 2012. Když o tři roky později zemřela i jeho manželka, prodávali dědicové vybavení jejich domu poblíž Bostonu, a to včetně zmiňované kresby.
Mělo se za to, že jde o kopii Dürera z 20. století. Nový majitel dal ale později dílo posoudit odborníkům a ti nakonec dospěli k překvapivému závěru, že jde o originál vytvořený v prvních desetiletích 16. století.
"Když jsem toho Dürera viděl, byla to neuvěřitelná chvíle. Přede mnou ležela buď naprosto dokonalá kopie, nebo mistrovské dílo," řekl serveru Art Newspaper Clifford Schorer, partner londýnské galerie Agnews, která se nyní o dílo stará. Podle něj se znalci Dürera jednoznačně shodli, že perokresba je pravá. Nejspíš jde o přípravnou skicu ke kresbě Madona se zvířátky, která je ve sbírkách vídeňské Albertiny.
Schorer podle deníku The Times s majitelem kresby uzavřel důvěrnou dohodu o prodeji a předem mu zaplatil blíže neupřesněnou částku, která jeho rodině dovolila splatit dluhy z kreditních karet, zaplatit opravu střechy a koupit nové auto. Šedesátník, který na kresbu před lety narazil, ale může očekávat, že bude zajištěný až do konce života, protože cena díla se odhaduje na desítky milionů dolarů.