Speciálně upravený autokar je v podstatě druhým domovem cyklistů na velkém etapovém závodě. Uvnitř nejen cestují na start, ale také se v něm po dojezdu do cíle mohou osprchovat a najíst se cestou do hotelu.
Je to centrum, kolem kterého se už od časného rána točí týmoví mechanici. Pracují na kolech ještě před tím, než cyklisté vstávají a končí pozdě večer. Je to jeden z nejstřeženějších vozů v týmové koloně. Mechanici nemají rádi, když se fotí, bojí se zlodějů, kteří vědí, že na Tour de France je spousta drahých kol a materiálu.
Uvnitř je například bazének s ledovou vodou, který cyklisté využívají po dojezdu etapy. “Je tam voda studená zhruba 11 supňů, urychluje to regenraci,” říká český cyklista Petr Vakoč (na snímku).
Šéfkuchař Kevin Daems je na Tour de France poprvé. V nástavbě černého nákladního auta má k dispozici kompletní kuchyňskou linku, lednici, mrazcí boxy a další potřebné vybavení. Vaří jen pro devět závodníků. Ostatní členovéé týmu jedí běžnou hotelovou stravu.
Tým myslí i na takové maličkosti, aby měli závodníci zajištěný kvalitní spánek nemuseli se spoléhat na kvalitu hotelových postelí. Proto s sebou vozí devět matrací, na které jsou cyklisté zvyklí. V každém hotelu je z auta vynesou a dají do hotelových postelí.
Slouží hlavně pro VIP hosty (zástupce sponzorů atp)., kteří se k týmu přijedou podívat během Tour. Tým má vyčleněné lidi, kteří se o tyto hosty starají. Většinou je to na bedrech tříčlenné skupiny, která se stará o public relations.
Používají je sportovní ředitelé a trenéři, další slouží jako mechanické vozy nebo vezou občerstvení pro cyklisty.
Každý závodník má minimálně tři. Tým používá kola Specialized. konkrétně jde o aerodnyamický model Venge ViAS, a model Tarmac. Nekteří specialisté (jako například sprinter Marcel Kittel), mají ještě jiná kola, která jsou připravena speciálně pro ně a pro úkol, který v týmu plní.
Kola Specialized S-Works Shiv nejsou u týmu od začátku Tour. Přivezou je ve velké dodávce pár dní před časovkou, aby je mechanici ještě měli čas připravit. Letos na nich pracovali během prvního volného dne v Andoře.
Kola se převážejí ve speciálně upravené velké dodávce.
přehazovačka, přesmykač, brzdy atp.
používají se na rozcvičení před závodem
Jeden masér má na starosti vždy dva konkrétní cyklisty.
O praní dresů se cyklistům starají maséři.
(cyklistické lahve)
Zdroj fotografií: TDWsport.com | Tomáš a Petr Vocelkovi