Podle něj se sedmapadesátiletý Štorm díly přivezenými do Liberce příležitostně osvobozuje od grafického designu. "Návštěvníci tady uvidí malby, grafiky, kresby. A převažují olejomalby na plátně s přírodní tematikou jeho jihočeské krajiny, kde František Štorm přebývá," upřesňuje kurátor.
Právě na velkoformátových obrazech je častým motivem bochnatka. Tvor žijící ve sladké vodě představuje "podivný rosolovitý gel, invazivní mnohočetnou bytost, objevující se často v jihočeských rybnících", vysvětluje kurátor. Bochnatka pochází z Ameriky, zejména v novém tisíciletí je pozorována také v Česku. Ačkoli jde o invazní druh, není škodlivý pro člověka ani jeho okolí.
Jednotliví živočichové vytvářejí kolonie připomínající slizké gelové koule. Mohou dorůstat až velikosti fotbalového míče a vážit několik kilogramů. K životu však potřebují vodu o teplotě vyšší než 20 stupňů, proto se většinou objevují zhruba mezi polovinou června až do konce září.
Kromě obrazů bochnatky výstava v Severočeském muzeu zahrne také Štormův cyklus věnovaný cyklistům nebo jeho portréty spisovatele Bohumila Hrabala a nedávno zesnulého šlechtice, někdejšího prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga z TOP 09. Ve smyčce bude ve výstavním sále puštěná videoprezentace Štormových kreseb doprovázená jeho hudbou.
Převážně se jedná o díla, která autor vytvořil v posledních letech. Většinu jich dosud veřejnost vidět nemohla.
Přehlídka je druhá z cyklu, jejž muzeum věnovalo známým českým typografům a grafikům. Jako první takto před třemi lety připomnělo Rostislava Vaňka. "Je pravda, že typografii tady návštěvník nenajde. Ona se i poměrně špatně vystavuje, ale chtěli jsme ukázat, že většina typografů nakonec stejně končívá u volné tvorby. A tu typografii tady náznakově návštěvník najde v některých kresbách," dodává kurátor Lukuvka.
František Štorm je širší veřejnosti znám jako zakladatel, kytarista a zpěvák blackmetalové kapely Master's Hammer. Ta navázala na zdejší tradice okultismu a spiritismu. Spíše než o "uctívání ďábla a démonů", které bývá skupinám z tohoto žánru kapelám připisováno, však u Master's Hammer šlo o rozvíjení estetiky i myšlení outsiderů a podivínů, kteří ve společnosti i v umění zůstávají na okraji zájmu.