Hlavně se nenechat psychicky rozladit. Co všechno se děje v týmech dva dny před ostrým startem Tour?

Lubor Tesař Lubor Tesař
1. 7. 2017 6:04
O posledních dvou dnech před Tour de France se obvykle moc nemluví. Přesto jsou opravdu nabité věcmi, které týmy a závodníci musí stihnout, Rozhodně to nejsou dva dny nicnedělání. Co všechno cyklisty čekalo a co už teď mají za sebou?
Tour de France - Düsseldorf
Tour de France - Düsseldorf | Foto: Tomáš Vocelka

Dva dny před ostrým startem

 Od rána se to kolem týmových autobusů a kamiónů hemží všemi členy doprovodu. Závodníci se pojedou před polednem projet, takže musí mít vše perfektně připravené. Mechanici leští a dolaďují kola.

Proč zrovna teď? Málokdo tuší, jak dokáže rozhodit psychiku závodníka špatně přehazující nebo někde rachotící kolo při vyjížďce takhle těsně před startem. To samé platí o jídle a pití a vlastně i o celém naplánovaném dni Všechno musí klapat na minuty, aby byl cyklista celý den pokud možno pozitivně naladěn.

Vyjížďka celého týmu (v Bora Hansgrohe např. i s manažerem stáje Ralphem Denkem), pár slov s direktorem, mechanikem a masérem, pár nezbytných fotek se všudypřítomnými fanoušky, potom se rychle najíst, chvilku si odpočinout a přichází týmové povinnosti.

Tisková konference s novináři, poté je chvilka času na krátkou masáž a hurá na přípravy a cestu na večerní zahajovací show. Slavnostní defilé týmů s bývalými skvělými profesionály Marcelem Wustem, Jensem Voigtem jako moderátory a Peterem Saganem v domácím německém týmu Bora Hansgrohe bylo grandiózním představením Tour v Dűsseldorfu.

Den před ostrým startem

Ranní týmová porada (pokud již neproběhla večer) řeší program pro nadcházející čas do zahájení prologu. Pro maséry a mechaniky nastává již od rána čas na přípravu pití, jídla a speciálních kol na časovku (v cyklistickém slangu se jim říká "kozy").

Tour de France - Düsseldorf
Tour de France - Düsseldorf | Foto: Tomáš Vocelka

Závodníci si projedou trať prologu a dají si lehké rozjetí před časovkou (cca 1,5 - 2 hodiny na kole). Je důležité si při takto krátké časovce zmapovat pořádně celou trasu, jelikož zde budou hrát roli všechny detaily.

Důležité je také vyzkoušet si všechny nebezpečné úseky a zatáčky v závodním tempu - každá ztráta rychlosti se projeví a stojí spoustu sil znovu se dostat do potřebného tempa.

Odpoledne se věnuje nezbytné regeneraci, případně ještě nějakým rozhovorům s novináři. Večer, po rozlosování startovních časů jednotlivých závodníků, určí vedení, kdo s kým a za kým pojede a bude zajišťovat případnou potřebnou mechanickou pomoc při časovce.

Přípravy končí. A teď už to začne…

 

Právě se děje

Další zprávy