Devět největších mýtů kolem elektrokol. Nejedou sama a nejsou jen pro lenochy

Tomáš Vocelka Tomáš Vocelka
17. 12. 2016 10:05
A jede to elektrokolo samo? Právě tak zní jedna z nejčastějších otázek, se kterou se setkávají v obchodech s elektrickými bicykly. Lidem, kteří na elektrokole už někdy jeli, to připadá krajně nepravděpodobné, ale jde skutečně o jeden z nejčastějších mýtů a je v lidech silně zakořeněný. Podívejte se na ty další.
I na elektrokole se musí šlapat, ale motor jezdci pomůže. Ilustrační foto.
I na elektrokole se musí šlapat, ale motor jezdci pomůže. Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

S jakými mýty se nejčastěji setkávají, Aktuálně.cz prozradili experti z prodejny ekolo.cz. Zde je seznam devíti nejběžnějších omylů a nepravd:

1. Elektrokolo jede samo

S tímto mýtem jsme se seznámili už v úvodu článku. Ne, elektrokolo samo nejede. Motor pomáhá, jen pokud jezdec sám aktivně šlape.

2. Elektrokolo je jen pro lenochy

To také není pravda. Je spíš pro pohodáře, ale i pro aktivní sportovce, kteří se nechtějí vždycky dřít. Je příjemné třeba v okamžiku, kdy je cílem výletu rozhlížet se po krajině a ne unavit se k padnutí.

3. Na elektrokolo je třeba řidičský průkaz

Je to k neuvěření, ale i s tímto mýtem se prodejci elektrokol setkávají. I když je bicykl vybaven baterií a motorem, jedná se stále o jízdní kolo. Proto není potřeba řidičský průkaz (ani žádný jiný).

4. Na elektrokole daleko nedojedu

Lidé mají povědomí o elektromobilech, které nejsou schopny dosahovat takového dojezdu, jako běžné automobily s benzinovými či naftovými motory. U elektrokol ale nad něčím takovým přemýšlet příliš nemusí. Dnešní baterie nabízejí dojezd často větší, než je 100 km. Záleží samozřejmě na podmínkách – proto se k elektrokolům dodává lehká nabíječka, kterou můžete vozit s sebou.

5. Na elektrokole nemůžu jet v dešti

Zní to logicky že? Ale je nesmysl. Všechny elektrické komponenty jsou vymyšleny tak, aby odolaly vlivům počasí. Déšť a stékající vodu snesou. Problémy by ovšem mohly mohly nastat při delším ponoření kola pod vodu, nebo v případě, že kolo máte na střešním nosiči auta a v lijáku jedete delší dobu po dálnici. Tam už hraje velkou roli tlak vody související s rychlou jízdou. Vlhko se pak skutečně může dostat k elektrickým obvodům.

6. Elektrokola jsou drahá

Tady záleží na tom, s čím jejich cenu srovnáváte. Pokud s velmi levnými koly, která se nabízí v hypermarketech, pak máte pravdu. Pokud se podíváte na srovnání s „běžnými“ jízdními koly, cena bude o 20 až 40 procent vyšší díky elektropohonu. Ale stále se jedná o ten nejlevnější dopravní prostředek s motorem.

7. Lidem, kteří zvládají jízdu na normálním kole, nemá elektrokolo co nabídnout

Má. Například delší ujetou trasu, nebo zábavnější výlety s menší dávkou námahy.

8. Elektrokola jsou zastaralá, už když se prodávají

Je pravda, že inovace jdou velmi rychle kupředu – jsme uprostřed technické a digitální revoluce.  Pokud ale cyklista investuje do kvalitního elektrokola vybaveného moderní technologií, může si být jistý, že i za pět a více let bude stále dobře sloužit.

9. Elektrokola nejsou legální

Opět jeden mýtus, o kterém by si mnoho lidí řeklo, že nemůže existovat, ale podle prodejců elektrokol patří k těm častým. Co na něj říci? Je pravda, že mnoho takzvaných přestaveb běžných kol na elektrokola nesplňuje české a evropské předpisy. Značkových elektrických kol se tento problém netýká, ta jsou vybavena zcela v souladu s platnými normami.

 

Právě se děje

Další zprávy