Naše nová Victoria Beckham, propaguje restaurace tenkou pizzu. Bouří se celebrita i lidé s anorexií

Magazín Magazín
10. 8. 2017 6:45
"Naše nová Victoria Beckhamová s pouze dva milimetry tenkou kůrkou." Tento reklamní slogan, doplněný vyzáblou karikaturou někdejší zpěvačky dívčí skupiny Spice Girls, rozzlobila Beckhamovou natolik, že zvažuje soud s donáškovou restaurací ve městě Tyneside. Podle některých zesměšňuje lidi trpící poruchami příjmu potravy.
Victoria Beckhamová.
Victoria Beckhamová. | Foto: Reuters

Někdejší zpěvačka skupiny Spice Girls a návrhářka Victoria Beckhamová zvažuje žalobu na donáškovou restaurací Sidhu's Golden Fish and Chips ve městě Tyneside na severovýchodě Anglie. Restaurace totiž využila její jméno u zesměšňující karikatury reklamního polepu na autě. Podle zpěvaččiny mluvčí se restaurace vysmívá její anorexii.

Obrázek znázorňuje extrémně štíhlou Beckhamovou vedle pizzy a nápis: "Naše nová Victoria Beckham s pouze dva milimetry tenkou kůrkou." Nad obrázkem pizzy je pak napsáno: "Tohle je tenké" a vedle obrázku modelky zase: "Tohle není tenké". Její karikatura navíc nese šerpu s nápisem "Anorektická módní ikona". Informaci o rozepři přinesl deník The Telegraph.

Manažer restaurace: Anorexii nezlehčujeme

"Je velice nevhodné zlehčovat takovouto nemoc a hanlivě a bezohledně zacházet s pověstí člověka, proto se o tom poradíme s právníky," uvedla mluvčí Beckhamové.

Vedoucí restaurace Soni Sidhu se proti tomu v televizi ITV ohradil. "Jako manažer bych za všechny naše zaměstnance a majitele chtěl konstatovat, že si uvědomujeme, jak vážné jsou poruchy příjmu potravy a nikdy bychom nezesměšňovali lidi, kteří ji trpí," řekl.

Dodal, že nejsou firmou, která by se snažila vydělat peníze přes noc. Jejich cílem bylo, aby reklamu zákazníci pochopil v celé šíři. "Anorexie a jakákoliv jiná duševní nemoc jsou velmi vážné," sdělil Sidhu.

Nemocní se budou chtít srovnávat s Beckhamovou

Marg Oatenová z charitativní organizace Seed Eating Disorder Support Service si myslí něco jiného. Pro The Telegprah uvedla, že reklama anorexii bagatelizuje. "Dvacet procent lidí, kteří trpí poruchami příjmu potravy každý rok zemře. Bagatelizovat anorexii na pizze je otřesné," sdělila.

Oatenová dodala, že v poslední době bylo uděláno hodně proto, aby psychicky nemocní lidé byli méně stigmatizováni. Krok restaurace označila za velmi špatný.

"Lidi, kteří jsou za něj odpovědní, by se měli cítit zahanbeně. Reklama představuje riziko pro ty, kteří trpí poruchami příjmu potravy a neustále bojují se svými pocity a myšlenkami. Jakmile reklamu uvidí, začnou se srovnávat s velikostí Victorie Beckhamové," vysvětlila ředitelka organizace.

Asi jsem člověk, který hodně snese, tak jsem dostala naloženo. V Boha věřím proto, že jsem prožila tolik těžkého, říká Petra Dvořáková. | Video: Daniela Drtinová
 

Právě se děje

Další zprávy