Clooney je smutný ze zjištění, že Nespresso bere kávu z plantáží, kde pracují i děti

Magazín Magazín
27. 2. 2020 11:26
Americký herec George Clooney je překvapený a smutný ze zpráv, že na výrobě kávových kapslí, které propaguje, se na guatemalských plantážích podílejí i děti. 
Foto: Shutterstock

"Jsem z toho překvapený a smutný," řekl americký herec ke zjištění televizní stanice Channel 4, která v novém dokumentu odhalila, že na plantážích kávového gigantu Nespresso pracují i děti. George Clooney je řadu let tváří značky a zahrál si v řadě jejích reklam.

Dokument odhalil asi šest plantáží v Guatemale, na kterých pracují děti a které údajně zásobují svou produkcí i Nespresso. Oscarový herec připustil, že tohle je pro Nespresso velký problém. "Je zřejmé, že tahle firma má před sebou ještě dost práce," citoval Clooneyho vyjádření britský deník The Guardian.

Herec sám jako malý pracovával o školních prázdninách na rodinné tabákové farmě v Kentucky. "Pracoval jsem tam od 12 let, takže si moc dobře uvědomuju problémy ohledně dětské práce v zemědělství."

Nestlé, pod které Nespresso spadá, už rozjelo "důkladné šetření" celé situace a zatím pozastavilo nákup kávy z podezřelých plantáží. "Nespresso má nulovou toleranci dětské práce," řekl Guillaume Le Cunff, šéf firmy, podle kterého jsou zjištění v dokumentu nepřijatelná. "Pokud odhalíme nějaké problémy, okamžitě je vyřešíme," dodal.

Firma spolupracuje s řadou neziskových organizací, které se zasazují o spravedlivé pracovní podmínky pro zaměstnance v zemědělství a věnují se školení o nebezpečí dětské práce. "Budeme i nadále dělat vše, co je v našich silách, abychom potlačili dětskou práci. V našem dodavatelském řetězci nemá místo."

Nespresso provedlo na svých kávových plantážích v Kostarice, Etiopii či Ugandě řadu kontrol, loni odhalilo pouze dva případy dětské práce. Za poslední čtyři roky pak evidovalo 15 případů, přičemž žádný z nich nebyl v Guatemale a podle slov společnosti došlo k nápravě, upozorňuje deník The Guardian.

Le Cunff ale dodal, že dodavatelé jsou den či dva dopředu informování, že na plantáž přijde kontrola.

George Clooney je tváří značky už 14 let a v prohlášení poděkoval Nespressu, že zlepšuje život farmářům po celém světě. Herec však připustil, že investigativní reportáž poukázala na selhání firmy, která teď musí udělat vše pro to, aby naplnila etické cíle, které si vytyčila.

 

Právě se děje

Další zprávy