Susan Boyle už vstoupila mezi internetové milionáře

Kultura Kultura, Red Kul
7. 5. 2009 13:15
Slavná Skotka je mezi nejsledovanějšími videi všech dob
Susan Boyle
Susan Boyle | Foto: Reuters

Sydney - Sotva tři týdny poté, co její ohromující výstup ze soutěže Britain's Got Talent objevil na internetu, se video se Susan Boyle stalo pátým nejsledovanějším klipem všech dob. Shlédlo jej doposud 186 milionů diváků.

Statistiku provedla agentura Visible Measures, která dala dohromady sledovanost na sto padesáti serverech sdílejících videa a vytvořila tak seznam „100 Million Views Club." Ten už podle názvu představuje hitparádu internetových klipů, které shlédlo více než 100 milionů uživatelů.

Absolutním vítězem se stal klip rappera Soulja Boy k singlu Crank That, který zaznamenal 365 milionů kliků; následoval ho trailer k upírskému filmu Stmívání (Twilight), na nějž se podívalo 267 milionů uživatelů, zřejmě teenagerů.

Třetí se umístilo video k pilotnímu singlu posledního alba Mariah Carey Touch My Body, o to mělo zájem 230 milionů diváků. Čtyřku obsadil americký komik a břichomluvec Jeff Dunham se scénkou Achmed the Dead Terrorist.

Foto: www.mirror.co.uk
Čtěte také:
Británie si užívá televizní pohádky o ušmudlané paní

Za ním už následuje zmíněná interpretace písně I Dreamed a Dream z muzikálu Bídníci v podání Susan Boyle.  Její výstup byl i televizní senzací. Na přenos se dívalo 11,4 milionu Britů. A jen nejsledovanější verzi vystoupení - která se na serveru objevila v mnoha variantách - pak zhlédlo v prvních třech dnech na serveru YouTube takřka pět a půl milionů uživatelů. 

Zpěvačka Mariah Carey
Zpěvačka Mariah Carey | Foto: Reuters

„Nejvíce ohromující na úspěchu jejího videa je fakt, že se na scéně objevila teprve před třemi týdny," uvádí ve své zprávě Visible Measures.

Mezi dalšími klipy, které se dostaly do seznamu nejsledovanějších internetových videí, figurují jména popových hvězd jako Leona Lewis, Avril Lavigne, Alicia Keys, Rihanna, Chris Brown, Miley Cyrus.

A pak také filmové trailery pro blockbustery Temný rytíř, Harry Potter a Princ dvojí krve a Hannah Montana: The Movie.
V drtivé většině se tedy jedná o videa s oficiálními obsahy. Kupodivu spontánní videa, parodické i podvratné spoty nebo uživateli vytvářené virtuální počiny v počtu zhlédnutí stále zaostávají za klipy, které se běžné frekvenci vyskytují na hudebních televizích nebo kinosálech.

Statistika tedy v lecčems neodpovídá tezi o internetu jako o svobodném prostředí, v němž proudí informace nedostupné v hlavním proudu a vytvářené zezdola.

Top 18 nejsledovanějších videi tak kromě tří výjimek v zásadě pouze kopíruje a umocňuje masový vkus definovaný tradičními médii.       

 

Právě se děje

Další zprávy