Clarksonův "nový Top Gear" propagují nabouraná auta. Nehorázné a zoufalé, tvrdí kritici

Magazín Magazín
17. 11. 2016 10:00
Reklamní kampaň na nový pořad Jeremyho Clarksona je podle zástupců pro bezpečnost na silnicích nehorázná a necitlivá. Uctívání aut by mělo skončit, dodává kritik kampaně, při níž se po světě objevilo několik uměle vytvořených nehod.
Reklama na The Grand Tour v Kalifornii.
Reklama na The Grand Tour v Kalifornii. | Foto: Profimedia.cz

V několika městech světa se objevily zinscenované automobilové nehody. Jde o propagaci nového pořadu The Grand Tour Jeremyho Clarksona, což je podle zástupců pro bezpečnost na silnicích neomalené gesto, píše web deníku The Guardian.

V Londýně je k vidění Toyota Prius, jíž se Clarkson často vysmíval. Automobil má značně poničenou kapotu po strážce s červenou schránkou. Drastičtější nehoda byla uměle vytvořená v Berlíně, v němž je Prius s poznávací značkou CLARK50N zaražen zadní částí auta do chodníku, jako kdyby vůz spadl z nebe.

Gary Rey z organizace Rake, která propaguje bezpečnost na silnicích a pomáhá obětem nehod, řekl: "Je to nehorázný, necitlivý a zoufalý kousek. Avšak nejsem překvapen, když jeho tým oslavuje rychlost a ignoruje devastující následky nebezpečného řízení. Pořady jako Top Gear nebo jeho nový rival The Grand Tour si musí uvědomit, že uctívání aut je zastaralé a nemístné."

Edmund King, prezident Automobilové asociace, řekl, že tato auta jasně ukazují, jak mohou být nehody velmi nebezpečné. Dodal, že zrovna 2016 Toyota Prius má pětihvězdičkové skóre v testech, které zkoumají následky nárazu.

Tiskový mluvčí Toyoty řekl, že společnost se na nový pořad "velmi těší".

 

Právě se děje

Další zprávy