reklama
 
 

Starbucks udělá z kojení v kavárně přednost. Zaměstnanci pomůžou matkám i s přebalováním

4. 3. 2016 23:45
Kavárenský řetězec Starbucks se chce otevřít rodinám s malými dětmi. Ve Velké Británii proškoluje baristy, aby dokázali lépe vyhovět potřebám matek s dětmi, které se kvůli kojení dostávají do konfliktu s ostatními návštěvníky kavárny. V České republice Starbucks podobné změny zatím nechystá.

Britské pobočky Starbucks se připojily ke kampani prosazující práva matek s dětmi. Chtějí se stát vítaným místem pro ženy, které během návštěvy kavárny potřebují nakrmit své dítě.

Proškolený zaměstnanec pochopí potřeby svých zákazníků a bez jakéhokoli soudu jim vyjde vstříc. Pomůže s přebalováním, krmením lžičkou nebo kojenímInformoval o tom server The Guardian

České pobočky Starbucks se do kampaně nezapojily.

Změna se dotkne 800 prodejen po celé Velké Británii, které nyní lákají rodiny na přátelštější přístup. "Víme od našich zákazníků, že mnozí bojují s nechtěnou pozorností a komentáři kvůli krmení, ať už z prsu, lahve, nebo vysoké židle, když jsou venku se svým miminkem nebo dítětem," uvádí důvody proškolení zaměstnanců Starbucks Sarah McMullenová, vedoucí projektu.

Viceprezident Starbucks pro Evropu, Střední východ a Afriku Rhys Iley věří, že rodiče jejich snahu ocení a budou aktivně obsluhu kontaktovat se svými potřebami.

Česko se ke kampani nepřipojí

České kavárny Starbucks se zatím k podobným krokům nechystají, spoléhají na dostatečnou sociální vybavenost svých zaměstnanců a k takovéto změně nevidí důvod.

"Snažíme se poskytovat našim zákazníkům, partnerům a jejich rodinám skvělou zkušenost tím, že se ke každému jednotlivci chováme s důstojností a respektem, které si zaslouží," říká mluvčí Kateřina Kubíčková.

"Naši zaměstnanci mají veškeré znalosti nutné k tomu, aby zákazníkům pomohli správně se rozhodnout," dodává Kubíčková s tím, že jde o specificky britskou kampaň.

Starbucks v posledních letech experimentuje s novými formáty, mimo jiné koupil řetězec obchodů s baleným čajem Teavana a v New Yorku otevřel provozovnu, která se více podobá dražším kavárnám a nabízí čajové nápoje a drobné zákusky. V USA také provozuje prodejny, které nabízejí zákazníkům míchané koktejly, hamburgery nebo pivo.

Velkým krokem do neznáma bude otevření první provozovny v Miláně. Itálie je jedním z několika důležitých trhů, kam největší kavárenský řetězec na světě zatím nevstoupil a kde je káva je tradiční součástí národní kultury.

Měla jsem jistotu, rodila jsem sama a ve tmě, říká Soňa Kolmanová, která přivedla syna na svět na záchodě. Nikomu porod doma nedoporučuje. | Video: Daniela Drtinová |  16:35

autor: Zuzana Mocková | 4. 3. 2016 23:45

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama