Britské pobočky Starbucks se připojily ke kampani prosazující práva matek s dětmi. Chtějí se stát vítaným místem pro ženy, které během návštěvy kavárny potřebují nakrmit své dítě.
Proškolený zaměstnanec pochopí potřeby svých zákazníků a bez jakéhokoli soudu jim vyjde vstříc. Pomůže s přebalováním, krmením lžičkou nebo kojením. Informoval o tom server The Guardian.
České pobočky Starbucks se do kampaně nezapojily.
Změna se dotkne 800 prodejen po celé Velké Británii, které nyní lákají rodiny na přátelštější přístup. "Víme od našich zákazníků, že mnozí bojují s nechtěnou pozorností a komentáři kvůli krmení, ať už z prsu, lahve, nebo vysoké židle, když jsou venku se svým miminkem nebo dítětem," uvádí důvody proškolení zaměstnanců Starbucks Sarah McMullenová, vedoucí projektu.
Viceprezident Starbucks pro Evropu, Střední východ a Afriku Rhys Iley věří, že rodiče jejich snahu ocení a budou aktivně obsluhu kontaktovat se svými potřebami.
Česko se ke kampani nepřipojí
České kavárny Starbucks se zatím k podobným krokům nechystají, spoléhají na dostatečnou sociální vybavenost svých zaměstnanců a k takovéto změně nevidí důvod.
"Snažíme se poskytovat našim zákazníkům, partnerům a jejich rodinám skvělou zkušenost tím, že se ke každému jednotlivci chováme s důstojností a respektem, které si zaslouží," říká mluvčí Kateřina Kubíčková.
"Naši zaměstnanci mají veškeré znalosti nutné k tomu, aby zákazníkům pomohli správně se rozhodnout," dodává Kubíčková s tím, že jde o specificky britskou kampaň.
Starbucks v posledních letech experimentuje s novými formáty, mimo jiné koupil řetězec obchodů s baleným čajem Teavana a v New Yorku otevřel provozovnu, která se více podobá dražším kavárnám a nabízí čajové nápoje a drobné zákusky. V USA také provozuje prodejny, které nabízejí zákazníkům míchané koktejly, hamburgery nebo pivo.
Velkým krokem do neznáma bude otevření první provozovny v Miláně. Itálie je jedním z několika důležitých trhů, kam největší kavárenský řetězec na světě zatím nevstoupil a kde je káva je tradiční součástí národní kultury.