Nečekaný hit. Módní dům se inspiroval modrou taškou IKEA, prodává ji za 50 tisíc

Magazín Magazín
25. 4. 2017 9:00
Koupili byste si modrou nákupní tašku IKEA za 53 tisíc korun? Módní dům Balenciaga vyrobil koženou nákupní kabelu, která jako by z oka vypadla tašce Frakta. Vedení IKEA nový výrobek módního domu bere jako lichotku.
Catherine Zeta Jonesová s modrou nákupní taškou Ikea.
Catherine Zeta Jonesová s modrou nákupní taškou Ikea. | Foto: Profimedia.cz

Obchody zaplavují tuny levných, falešných kabelek, bot a pásků napodobujících světově proslulé designové značky. Co se však stane, když se světově proslulý návrhář inspiruje těmi nejznámějšími nejlevnějšími výrobky?

Výsledkem může být například modrá taška španělské značky Balenciaga, která jako by z oka vypadla slavné nákupní tašce nábytkářské firmy IKEA. A zatímco velká nákupní taška jménem Frakta stojí v IKEA 19 korun, ta u Balenciagy 53 tisíc korun.

Balenciaga modrá taška
Balenciaga modrá taška | Foto: Barneys New York, printscreen

Rozdíl v designu? Nepatrný. Nákupní taška z dílny luxusního módního domu je, na rozdíl od IKEA, vyrobena z kůže a na uchách nemá vytištěno jméno švédského nábytkářského supermarketu.

Nic neporazí univerzálnost velké modré tašky

Podobnosti si všimla také samotná IKEA a přes svého amerického mluvčího vzkázala televiznímu kanálu TODAY: "Jsme hluboce polichoceni, že kabelka Balenciaga se podobá ikonické udržitelné modré tašce IKEA. Nic neporazí univerzálnost dobré velké modré tašky."

Britská BBC připomněla další designové kousky, při jejichž výrobě se návrháři inspirovali obyčejnými věcmi denní potřeby. Například Němec Jil Sander se v roce 2011 inspiroval plastovými taškami a vytvořil podobně vypadající kabelku. O rok později zase vyrobil tašku ve tvaru papírového sáčku, jejíž cena se vyšplhala na 7200 korun.

Ještě dál zašel Karl Lagerfeld, když vytvořil v roce 2013 kabelku Chanel, která vypadá jako krabička na svačinku. Prodávala se za 170 tisíc korun.

Chanel Lego bag .. Cute !

Příspěvek sdílený Olga Mallo (@olguitamallo),

Britská návrhářka Ayna Hindmarch zase před třemi lety stvořila psaníčko, které bylo téměř k nerozeznání od krabice na cereálie.

Nečekaný vzestup také před několika lety zaznamenaly žabky Havaianas. Ty byly původně základní obuví lidí z nižších tříd v Brazílii.

#TôDeHavaianas #HavaianasMoment #VoyConHavaianas #colors @revalente

Příspěvek sdílený Havaianas (@havaianas),

Editorka módní rubriky britských novin Daily Mirror Amber Graaflandová pro BBC uvedla, že takovéto módní výstřelky jsou většinou "věcmi, které mluví za značku".

Ačkoliv jsou často komické, lidé si je kupují, protože se o nich mluví. "Je to o tom koupit si věc, co dělá designér. Člověk, který si takovouto kabelku koupí, ji většinou nebude nosit další sezonu, protože móda se zase posunula," uvedla.

 

Právě se děje

Další zprávy