Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

SEO – přizpůsobení webových stránek pro vyhledávače

komerční článek
13. 9. 2021 13:48
Když se řekne webová stránka, tak jen málo, koho napadne zamyslet se nad tím, jak se vlastně weby dostávají do vyhledávačů. A to by mělo zajímat především vlastníky webových stránek, kteří chtějí úspěch v podobě vysoké návštěvnosti webů a tím zákazníků a zisku.
Chcete dostat vaše webové stránky na přední pozice vyhledávačů? Pro úspěšnost vašich webových stránek je k dispozici SEO-optimalizace pro vyhledávače.
Chcete dostat vaše webové stránky na přední pozice vyhledávačů? Pro úspěšnost vašich webových stránek je k dispozici SEO-optimalizace pro vyhledávače. | Foto: komerční článek

Jak na to, tak o tom nám už řekne víc SEO specialista, který není na trhu žádným začátečníkem a pomáhá webům k úspěchu v ČR i na Slovensku.

Takže jak tedy dostat svůj web do vyhledávačů?

Foto: komerční článek

Dobrá otázka, protože právě přes vyhledávače jako třeba Google či Seznam se dostává na web ten nejvyšší počet návštěvníků. Dalšími možnostmi jsou placené reklamy, blogy, sociální sítě a podobně, ale pořád to nejvyšší procento z toho pomyslného koláče tvoří vyhledávače. A aby byly i vaše webové stránky přátelské pro vyhledávače, tak o to se postará SEO.

Co je SEO a jak funguje?

SEO je zkratka, která vznikla z anglického Search Engine Optimization a v češtině to znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Cílem SEO je přizpůsobit www stránky tak, aby se staly přijatelnými pro vyhledávače a jejich algoritmy. Kromě toho, aby získaly přední pozice a vysokou návštěvnost. 

A jak toto vyhledávače poznají?

Vyhledávače používají k zjištění, jestli jsou pro ně www stránky vhodné různé procesy. Například pomocí tzv. pavouků neboli robotů navštěvují jednotlivé weby a zaznamenávají jejich URL a používají hypertextové odkazy. Na tyto weby se vracejí opakovaně a zaznamenávají veškeré změny a stále nové webové stránky. Vytvoří si tak jakousi vlastní databázi a pomocí svých algoritmů vyhledávače provádějí výpočty relevance pro daná klíčová slova. Jedná se o moderní algoritmy, které jsou ze strany vyhledávačů přísně tajné, ale ze zkušeností již víme, že jde především o on-page a off-page faktory, které vyhledávače především zajímají.

Můžete nám přiblížit, co jsou on-page a off-page faktory?

Tak jednoduše se to dá vysvětlit tak, že on-page faktory se týkají přímo samotného webu a SEO je dokáže přímo ovlivnit jako kvalita obsahu a textů, kvalita a hustota klíčových slov, title, meta description, URL, zdrojové kódy atd. V případě off-page faktorů jde o zpětné odkazy a jejich počet, které vedou na webovou stránku a jejich kvalita a relevance. 

A jak tedy SEO probíhá? Je nějaký rozdíl v SEO pro nový web a již běžící?

Tady je důležité říct, že SEO pro nové a již běžící www stránky probíhá opravdu odlišně. U nových webových stránek může SEO specialista hned poradit s výběrem domény, URL adresy, obsahem i strukturou stránek, texty a dalšími faktory a vyvarovat tak vlastníka zbytečných chyb. U již běžících www stránek se musí provést kompletní analýza, odstranit chyby a nedostatky, nastavit správně klíčová slova a je to mnohem složitější než u zcela nového webu. Ale ve finále se každý kvalifikovaný SEO specialista dostane k cíli. 

 

Právě se děje

Další zprávy