Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

SEO – přizpůsobení webových stránek pro vyhledávače

komerční článek
13. 9. 2021 13:48
Když se řekne webová stránka, tak jen málo, koho napadne zamyslet se nad tím, jak se vlastně weby dostávají do vyhledávačů. A to by mělo zajímat především vlastníky webových stránek, kteří chtějí úspěch v podobě vysoké návštěvnosti webů a tím zákazníků a zisku.
Chcete dostat vaše webové stránky na přední pozice vyhledávačů? Pro úspěšnost vašich webových stránek je k dispozici SEO-optimalizace pro vyhledávače.
Chcete dostat vaše webové stránky na přední pozice vyhledávačů? Pro úspěšnost vašich webových stránek je k dispozici SEO-optimalizace pro vyhledávače. | Foto: komerční článek

Jak na to, tak o tom nám už řekne víc SEO specialista, který není na trhu žádným začátečníkem a pomáhá webům k úspěchu v ČR i na Slovensku.

Takže jak tedy dostat svůj web do vyhledávačů?

Foto: komerční článek

Dobrá otázka, protože právě přes vyhledávače jako třeba Google či Seznam se dostává na web ten nejvyšší počet návštěvníků. Dalšími možnostmi jsou placené reklamy, blogy, sociální sítě a podobně, ale pořád to nejvyšší procento z toho pomyslného koláče tvoří vyhledávače. A aby byly i vaše webové stránky přátelské pro vyhledávače, tak o to se postará SEO.

Co je SEO a jak funguje?

SEO je zkratka, která vznikla z anglického Search Engine Optimization a v češtině to znamená optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Cílem SEO je přizpůsobit www stránky tak, aby se staly přijatelnými pro vyhledávače a jejich algoritmy. Kromě toho, aby získaly přední pozice a vysokou návštěvnost. 

A jak toto vyhledávače poznají?

Vyhledávače používají k zjištění, jestli jsou pro ně www stránky vhodné různé procesy. Například pomocí tzv. pavouků neboli robotů navštěvují jednotlivé weby a zaznamenávají jejich URL a používají hypertextové odkazy. Na tyto weby se vracejí opakovaně a zaznamenávají veškeré změny a stále nové webové stránky. Vytvoří si tak jakousi vlastní databázi a pomocí svých algoritmů vyhledávače provádějí výpočty relevance pro daná klíčová slova. Jedná se o moderní algoritmy, které jsou ze strany vyhledávačů přísně tajné, ale ze zkušeností již víme, že jde především o on-page a off-page faktory, které vyhledávače především zajímají.

Můžete nám přiblížit, co jsou on-page a off-page faktory?

Tak jednoduše se to dá vysvětlit tak, že on-page faktory se týkají přímo samotného webu a SEO je dokáže přímo ovlivnit jako kvalita obsahu a textů, kvalita a hustota klíčových slov, title, meta description, URL, zdrojové kódy atd. V případě off-page faktorů jde o zpětné odkazy a jejich počet, které vedou na webovou stránku a jejich kvalita a relevance. 

A jak tedy SEO probíhá? Je nějaký rozdíl v SEO pro nový web a již běžící?

Tady je důležité říct, že SEO pro nové a již běžící www stránky probíhá opravdu odlišně. U nových webových stránek může SEO specialista hned poradit s výběrem domény, URL adresy, obsahem i strukturou stránek, texty a dalšími faktory a vyvarovat tak vlastníka zbytečných chyb. U již běžících www stránek se musí provést kompletní analýza, odstranit chyby a nedostatky, nastavit správně klíčová slova a je to mnohem složitější než u zcela nového webu. Ale ve finále se každý kvalifikovaný SEO specialista dostane k cíli. 

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 3 hodinami

Jednání ČR a Polska o dolu Turów budou pokračovat ve středu. Sejdou se experti i ministři, řekl Brabec. Doufá, že setkání přinese významný posun

Zdroj: ČTK
před 4 hodinami

Babiš chce stanovit vrchní hranici emisních povolenek, oznámil po schůzce se Zemanem

Premiér Andrej Babiš (ANO) se vyslovil pro stanovení horní hranice ceny emisních povolenek. Po pondělní schůzce s prezidentem Milošem Zemanem na lánském zámku ministerský předseda novinářům řekl, že se bude snažit o to, aby o záležitosti jednala Evropská unie. Měla by podle Babiše využít příslušný článek směrnice o povolenkách.

Studie Evropské komise z loňského roku podle premiéra uváděla, že cena povolenek v roce 2025 by měla být 26 eur a v roce 2030 pak 30 eur a o pět let později 50 eur. "Skutečnost je taková, že dnes se emisní povolenky obchodují za 60 eur. Jsou předmětem spekulativního kapitálu," řekl Babiš. Jejich cena má podle něho přímý dopad na energetické a průmyslové firmy a na cenu elektřiny.

Babiš bude chtít, aby evropští lídři na neformálním summitu 5. a 6. října aktivovali článek povolenkové směrnice, který podle premiéra předpokládá, že cenový výkyv je nutné řešit. Soudí, že členské státy by měly stanovit cenový koridor. "To znamená, že by mělo být určené zastropování emisních povolenek," uvedl premiér.

Míní, že na summitu by se mělo diskutovat také o společném nákupu zemního plynu v souvislosti s naplněností zásobníků a jeho rostoucí cenou

Zdroj: ČTK
Další zprávy