Ukrajinský časopis Vogue řeší skandál, šéfredaktorku obvinili z plagiátorství

Magazín Magazín
2. 11. 2018 13:43
Vedení ukrajinské mutace módního časopisu Vogue odvolalo šéfredaktorku Olgu Suškovou. Došlo k tomu poté, co se na internetu začaly objevovat příspěvky srovnávající její články se staršími texty jejích kolegyň z jiných periodik. Novinářka na svém facebookovém profilu přiznala, že kvůli stresu občas měla tvůrčí blok, a tak za ni některé texty psal neznámý autor na volné noze.
Šéfredaktorka ukrajinské verze časopisu Vogue Olga Sushková
Šéfredaktorka ukrajinské verze časopisu Vogue Olga Sushková | Foto: facebook.com/sushko.olga

Šéfredaktorka ukrajinské verze magazínu Vogue Olga Sušková se musela prozatím se svou pozicí rozloučit. Vydavatel časopisu se totiž zabývá obviněními, podle kterých se novinářka dopustila plagiátorství.

Podle britského webu BBC vše začalo, když se prostřednictvím mobilní aplikace Telegram začalo šířit srovnání jednoho jejího článku s textem, který v roce 2006 publikovala přispěvatelka ruského Harper's Bazaar Shakri Amirkhanová.

Sušková následně na svém facebookovém profilu přiznala, že články pod jejím jménem čas od času dodává pisatel na volné noze.

"Kvůli stresu a obrovskému množství práce se mi občas stává, že prostě zamrznu. Je to složitá situace a chtěla bych se za ni omluvit svým čtenářům i ostatním členům své redakce. Udělala jsem chybu, ale to se přece stává každému z nás," napsala novinářka v příspěvku na sociální síti.

U většiny příznivců ukrajinského Vogue se však její omluva s pochopením nesetkala. Jedna z uživatelek například její text označila za spíše průměrný a pak sarkasticky dodala, že to bude asi tím, že ho Sušková napsala sama. Ukrajinský novinář Oleksandr Holubov dokonce poznamenal, že celá lokální odnož Vogue je "černá díra pod naleštěným značkovým obalem".

Ne všichni komentující ale byli tak přísní a v diskuzi se objevil také uživatel, který napsal, že Suškovou zná už několik let, pamatuje si ji jako velmi talentovanou autorku a že každý občas chybuje. BBC ovšem informovala, že u novinářčiny omluvy začaly přibývat i další ukázky domnělého plagiátorství.

Ukrajinská blogerka Aljona Melnyková například našla nápadné podobnosti mezi článkem Suškové z roku 2013 a pasáží z knihy Nejlepší hotely na světě od Viktoriji Zavjalové a Valeriji Baškirové.

Společnost Conde Nast, jež magazín Vogue vlastní, a nakladatelství Media Group Ukraine, které ho na Ukrajině vydává, se ve společném prohlášení shodly, že plagiátorství v jejich periodiku je zásadní problém. "Zahájili jsme interní vyšetřování, abychom zjistili detaily o tom, co se stalo. Olga Sušková během něj nebude post šéfredaktorky zastávat," citovala vyjádření BBC.

 

Právě se děje

před 23 minutami

Lyžařka Smutná skončila v dálkovém běhu v Itálii pátá

Lyžařka Kateřina Smutná doběhla pátá v závodu seriálu Ski Classics La Venosta na 34 kilometrů. Na vítěznou Norku Astrid Slindovou ztratila česká reprezentantka čtyři a půl minuty, za třetím místem zaostala o 19 sekund. Mužský závod v Itálii vyhrál Rus Jermil Vokujev, Jan Šrail obsadil 28. místo

Už v prvním stoupání nastoupila Slindová, která si na vrchařskou prémii na 11. kilometru přivezla náskok 20 sekund. V cíli měla k dobru více než tři minuty před Švédkou Brittou Norgrenovou. Boj o třetí místo ovládla další Norka Kari Gjeitnesová.

"Během závodu jsem se necítila úplně špatně, i když trať byla dost náročná. V posledních stovkách metrů mi ale totálně odešly nohy. Cítila jsem to už včera na tréninku, když jsem jela něco rychlejšího. Myslím, že v tom sehrála roli ta vysoká nadmořská výška," uvedla v tiskové zprávě eD system Bauer Teamu Smutná, která na začátku prosince doběhla v prologu v Livignu druhá.

Seriál Ski Classics bude pokračovat po Novém roce, 11. ledna se v Rakousku pojede Kaiser Maximilian Lauf.

Zdroj: ČTK
Další zprávy