Kung Fu Panda. Kamera zachytila tvrdý souboj obvykle mírumilovných zvířat

Vzácné záběry se podařilo nahrát 6. dubna v přírodním parku u města Kuang-jüan v čínské provincii S'-čchuan. Dvě divoké pandy, samec a samice, vylezly na strom a začaly bojovat. Souboj byl tvrdý a divoký, pandy při něm vydávaly podivný štěkot a kvičení.
„Je možné, že samec se chtěl spářit, ale samice neměla ještě ovulaci. To by mohlo být příčinou souboje," naznačil ředitel parku u podobného případu. | Video: Asociated Press

Podle svědků skončil boj po třech hodinách, kdy jedna panda utekla do porostu. "Je možné, že samec se chtěl spářit, ale samice neměla ještě ovulaci. To by mohlo být příčinou souboje," naznačoval u podobného případu vzájemného napadení pand zástupce ředitele parku Čang Che-min.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Rusko zmrazilo účty rádiu Svobodná Evropa, udělilo mu několik pokut

Moskva zmrazila ruské účty americké rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Oznámila to stanice, kterou už dříve ruské úřady označily za "zahraničního agenta" a udělily jí několik pokut za to, že ve svém zpravodajství tuto informaci neuvádí. V moskevských kancelářích RFE/RL dnes zasahovali exekutoři, což podle stanice znamená, že se Rusko nezaplacené pokuty rozhodlo vymáhat.

Ruské úřady letos stanici vyměřily pokuty v celkové výši zhruba jednoho milionu dolarů (asi 21,7 milionu Kč). RFE/RL je odmítla zaplatit a obrátila se na Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku. "Pracovníci ruského exekutorského úřadu zahájili řízení proti ruské pobočce RFE/RL kvůli nezaplaceným pokutám uděleným za porušení kontroverzního zákona o zahraničních agentech," uvedla stanice na svých internetových stránkách. Exekutoři v kancelářích strávili zhruba dvě hodiny sepisováním majetku a vybavení, práci novinářů nenarušili.

Ruský zákon o "zahraničních agentech", který se vztahuje na nevládní politické organizace a média přijímající finanční příspěvky ze zahraničí, je široce kritizován jako pokus zdiskreditovat kritické zpravodajství. Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor loni nařídil médiím, kterých se zákon týká, aby ke zprávám ve vysílání, příspěvkům na sociálních sítích a audiovizuálním materiálům přidávaly dlouhé prohlášení objasňující, že obsah vytvořilo médium "plnící funkci zahraničního agenta".

RFE/RL se nařízení odmítla podřídit a za porušování zákona kvůli tomu dostala několik pokut. Podle ní jsou finanční postihy součástí kampaně, která má stanici přimět k odchodu z Ruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy