reklama
 
 

České sexshopy nejsou intimní. Anna Marešová to chce změnit

Aktualizováno 9. 6. 2014 18:00
Rozhovor s designérkou Annou Marešovou o erotických pomůckách, produktovém designu a běžných sex shopech.

Rozhovor - Anna Marešová vyhrála v roce 2011 se svým diplomovým projektem na téma erotické pomůcky pro ženy Národní studentskou cenu za design. 

Loni na podzim uvedla na trh první kolekci designových Venušiných kuliček. Dodnes se jich prodalo 700 kusů. Teď přišla s novou sérií, hodlá s ní expandovat i za hranice a ze ze sex shopů chce udělat příjemná místa k nakupování.

Aktuálně.cz: Již na škole jste za svoji bakalářskou práci v rámci projektu Tramvaj pro Prahu získala cenu Národního technického muzea. Jak jste se od dopravních prostředků dostala k designu erotických pomůcek?

Anna Marešová: Vlastně za to tak trochu může můj kamarád. Ještě před diplomkou jsem navrhovala větrnou elektrárnu - věž. Měla takový hezký falický tvar. On se kolem ní pořád tak pocházel a zkoumal ji a říká mi: "Ty bys měla udělat erotické pomůcky!" Popravdě mě to tedy napadlo už dřív, když jsem si prohlížela nějaký časopis. Říkala jsem si, že to je vlastně úplně normální produkt, který by se měl dát vyrobit stejně jako třeba zubní kartáček.

Nakonec jste se svojí diplomovou prací vyhrála Národní cenu studentského designu. Jak se vaše okolí tvářilo na výběr netradičního tématu?

Ze začátku to bylo těžké, měla jsem z toho takový zvláštní pocit. Nejdřív jsem to musela říct svému profesorovi, tehdy mu bylo něco k sedmdesátce. Čekala jsem na vhodnou příležitost, a pak se mi neskutečně ulevilo. V duchu jsem si říkala "Tak a je to za mnou". Nicméně mě docela překvapily některé reakce mých známých. Řada z nich se na to dívala dost opovržlivě. Ale jiní mě naopak velmi podporovali.

A co rodiče?

Ráda říkám, že mamince jsem tím splnila přání. Když jsem totiž dělala projekt tramvaje, říkala mi: "Prosím tě, příště si vyber něco menšího, ať se ti to líp nosí". Táta se o tom se mnou moc nebavil, ale jednou mě překvapil. Když jsem dělala historickou rešerši, přinesl mi knihu o středověku, kde byly nafocené bavorské jeptišky s amulety ve tvaru penisu.

Byla jste někdy v klasickém sex shopu?

Musela jsem v rámci diplomky a nebyla to moc příjemná záležitost. Erotika patří k intimním záležitostem člověka, a tak by se k ní mělo přistupovat. To tyhle klasické obchody moc neumožňují. Začíná to už přístupem obsluhy. Zboží zde navíc není vystaveno, ale zabaleno v krabičkách. Nemůže si ho tak osahat. Navíc je to hrozně předražené. Majitelé zkrátka vsází na to, že když už sem jednou vejde, něco si koupíte, ať to stojí, co to stojí.

Loni na podzim jste uvedla na trh svoji první designovou kolekci Venušiných kuliček. K původním 500 kouskům jich přibylo nakonec dalších 200. Kolik jich tak v průměru prodáte denně?

Někdy nic, někdy třeba čtyři. V průměru jsou to tak dva kusy denně.

Kdo jsou vlastně vaši zákazníci?

Tak půl na půl muži i ženy. Jak je to přesně s věkem, netuším. Nicméně se mi v poslední době ozvalo několik zákaznic, kterým bylo nad šedesát.

Kam všude vaše výrobky vycestovaly?

Nejdál do Austrálie, ale třeba i do Rumunska, Bulharska, Maďarska, Itálie, Španělka, Anglie a Německa.

V čem se nová kolekce liší?

Navenek vypadají stejně, jen přibyla červená barva. Teď váží 65 gramů a uvnitř je ocelová kulička. V budoucnu plánujeme udělat ještě  variantu se skleněnou kuličkou, aby byly lehčí. Všechny jsou vyrobeny ze zdravotně nezávadného a voděodolného materiálu.

Jak staré jsou tedy vlastně Venušiny kuličky?

Používaly je už ženy 500 let pře naším letopočtem.

Venušiny kuličky nejsou ale jen erotickou pomůckou, mají i zdravotní funkci.

Ještě před prací na diplomce jsem to také nevěděla. Ale je to tak. Pomáhají totiž při posilování svalů pánevního dna. V souvislosti s tím jsem dokonce byla pozvaná na i na kongres gynekologů. Měla jsem tam přednášku. Někteří gynekologové dokonce propagují moje výrobky ve svých ordinacích.

Kmotrou první edice byla zpěvačka Tonya Graves a pro druhou jste si vybrala Moniku Načevu. Jak se na vaši nabídku tvářily?

Tonyu mám moc ráda. Přistoupila k tomu úplně skvěle, i když si to taky zpočátku rozmýšlela. Monika Načeva namluvila krátkou větu do nového spotu. Dle mého k tomu přistupuje úplně stejně, ryze žensky a prakticky.

Přestože jde o zdravotní a designovou záležitost, stále se pohybuje v dost intimní zóně. Jak reagují zákazníci?

Tak ženy to berou z ryze praktického hlediska. Nejprve se s tím musí detailněji seznámit a mnohdy vlastně zjistí, že by si to chtěly vyzkoušet. Muži většinou vtipkují.

Na čem pracujete teď?

Momentálně řešíme vývoj vibrátoru. Chtěla bych, aby byl dostupný před letošními Vánocemi. Zároveň se snažím zlepšit distribuci. Vytipovat kamenné obchody ve velkých městech za hranicemi.

Určitě vás zajímá i něco dalšího kromě erotických pomůcek?

Stále mám hodně blízko k dopravnímu designu. Hodně si také všímám takových věcí, jako je veřejný prostor, chodníky, autobusové a tramvajové zastávky nebo třeba prostory metra. Zkrátka nemusí to nutně vždycky být produktový design.

autor: Petra Jansová | 6. 6. 2014 23:17

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama