Nové emotikony na Facebooku lidé kritizují. Ze sociální sítě se stal Mimibazar, zní reakce

jaz
25. 2. 2016 14:05
Na středeční radikální změnu Facebooku reagují lidé rozpačitě. Sociální síť ve snaze zjednodušit reakci uživatelů na příspěvky rozšířila volbu z tlačítka "Like" na pět dalších obrázků vyjadřujících různé emoce. Mnozí nabídku emotikonů považují za komplikovanou a zaznívají i reakce, které naráží na dětský vzhled smajlíků. "Někdo si pamatuje den, kdy zabili Kennedyho. My si budeme pamatovat den, kdy se z Facebooku stal oficiálně Mimibazar," komentuje novou funkci Facebooku český novinář a publicista Ján Simkanič.
Facebook ikony
Facebook ikony | Foto: Facebook

Léta volají uživatelé Facebooku po rozšíření možnosti reakcí k jednotlivým příspěvkům, u kterých bylo doposud možné je jednoduše jen sdílet, nebo takzvaně "olajkovat".

Facebook si potřebu inovace uvědomoval, proto po měsících testování přišel s revoluční novinkou. Tlačítko "Líbí se mi" rozšířil o pět emotikonů (Super, Haha, Paráda, To mě mrzí, To mě štve), což vyvolalo na sociálních sítích silné reakce. 

"Ne všechny okamžiky, o které se chci podělit, jsou šťastné. Občas chci sdílet něco smutného nebo frustrujícího. Roky jsme se ptali naší komunity na tlačítko Dislike (Nelíbí), ale nechceme, aby lidé říkali přátelům, že jejich příspěvky nemají rádi. Uživatelé chtějí vyjádřit empatii a pohodlněji sdílet škálu emocí," napsal zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg na svou zeď ve chvíli, kdy jeho společnost novinku oznámila.

Ne všichni uživatelé změnu vítají jako něco, co jim ulehčí práci s Facebookem. "Zabere mi hodně času, než se rozhodnu, který emotikon na Facebooku použít. Takže si budu moct přečíst jen jeden příspěvek," reagují lidé na Twitteru a vzpomínají na dobu, kdy uživatelé sociálních sítí nestáli před volbou svých emocí.

 

Právě se děje

Další zprávy