Reklama s nahými boubelkami vzbudila pohoršení. Lidé ji označují za pornografii

jaz
11. 10. 2015 12:00
Kosmetická společnost rozpoutala vášnivé reakce svou kampaní na přírodní produkty. Fotografie nahých žen běžných křivek totiž působí jako urážlivá a navíc nevhodná pro děti, které mohou s plakátem přijít snadno do kontaktu. Na adresu společnosti se tak začaly valit stížnosti. Firma se ale brání, že podobné reklamy s mnohem štíhlejšími a krásnějšími ženami nikomu nevadí.
Foto: Facebook / Lush

Praha – Společnost Lush vyrábějící přírodní kosmetiku a drogerii přišla s odvážnou reklamou, která v Austrálii a na Novém Zélandu vyvolala vlnu pobouření. Lidem vadily obyčejné ženy na plakátech, které stojí úplně nahé zády k objektivu a vzájemně se objímají. Podle stěžovatelů se jedná o pornografii.

V srpnu a září se reklamní kampaň dostala do všech poboček společnosti Lush i do obchodních domů, kde si na ni rodiny s dětmi také stěžovaly. Záměrem odvážného snímku ale bylo nejen poukázat na sortiment společnosti, ale vyvolat i společenskou diskusi. Podtitulem kampaně je totiž slogan – "Preferujeme nahotu, stejně jako přes 100 našich produktů."

"Tato kampaň a s ní spojená obraznost byla určena k poukázání na nadměrné obaly, které se dnes využívají k mnoha produktům, zvláště v kosmetickém průmyslu," říká mluvčí společnosti serveru BuzzFeed. A protože jsou na plakátech vyfocené skutečné zaměstnankyně firmy Lush, dalším cílem bylo poukázat na fakt, že ženy všech velikostí jsou jedinečné.

"Obrázek žen není nijak upravovaný, protože cítíme, že bychom se neměli stydět za naše těla v jejich přirozené podobě. Každý z nás je krásný v naší rozmanitosti, bez ohledu na barvu, tvar, velikost nebo životní volby," pokračuje mluvčí, který ale čelil pobouřeným zákazníkům. Podle nich reklama visí ve výši dětských očí, a navíc ukazuje ženy, které se vzájemně dotýkají, což ukazuje nejen na sexuálně explicitní obsah kampaně, ale i na její urážlivé vyznění.

Dokonalé ženy nikoho nepobouřily

Věcí se zabýval na popud stěžovatelů i tamní výbor pro reklamu, který sice kampaň neoznačil za pornografickou, uznal ale, že není v souladu s očekáváním komunity. Společnost Lush tak slíbila nápravu, a to i v případě chystaných kampaní. Přesto se brání tím, že mnohé reklamy využívají ženského těla mnohem názornějším způsobem, ale protože jsou ženy štíhlé, nikoho reklama neznepokojuje.

Lash se při tvorbě reklamy nechal inspirovat již starší kampaní aktivistů PETA, kdy na plakát nechali vyfotit nahou zpěvačku Pink s titulkem "Raději budu nahá než nosit srst." PETA si totiž s nahotou ve svých kampaních hlavu neláme, naopak z nahých celebrit těží.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Tenisté Evropy vedou v Laver Cupu po prvním dnu nad světem 3:1

Tenisté Evropy vedou po úvodním dnu Laver Cupu nad výběrem světa 3:1. Body výběru kapitána Björna Borga získali ve dvouhrách v Ženevě Dominic Thiem a Stefanos Tsitsipas, v týmu Johna McEnroea uspěl Jack Sock. Čtyřhru na závěr dnešního programu vyhrál domácí favorit Roger Federer s Alexandrem Zverevem nad Denisem Shapovalovem se Sockem 6:3, 7:5.

Rakušan Thiem v úvodním duelu třetího ročníku Laver Cupu odvrátil v duelu se Shapovalovem tři mečboly a nakonec Kanaďana porazil 6:4, 5:7 a 13:11. Američan Sock pak vyrovnal výhrou 6:1, 7:6 nad Italem Fabiem Fogninim a Evropu pak dostal znovu do vedení Tsitsipas, který v duelu debutantů přehrál dalšího Američana Taylora Fritze 6:2, 1:6, 10:7.

Úvodní ročník, který v roce 2017 hostila Praha, vyhrál tým Evropy a vloni v Chicagu trofej obhájil. V Ženevě bude vítěz znám v neděli.

Tenisový Laver Cup v Ženevě:

Evropa - Výběr světa 3:1 po prvním dnu

Thiem - Shapovalov 6:4, 5:7, 13:11, Fognini - Sock 1:6, 6:7 (3:7), Tsitsipas - Fritz 6:2, 1:6, 10:7, Federer, A. Zverev - Shapovalov, Sock 6:3, 7:5.

Další zprávy