reklama
 
 

Pohádkový příběh mladého milionáře je lež. Vše si vymyslel

19. 12. 2014 9:00
Příběh sedmnáctiletého studenta, který měl díky obchodu s akciemi získat majetek v hodnotě 72 milionů dolarů, byl výmysl.

New York – Sedmnáctiletý Mohammed Islam vystupoval v článku americké novinářky Jessiky Pressler jako nadaný finančník, který si obchodováním na burze během přestávky na oběd měl přijít k pohádkovému jmění. Obchodoval se zlatem a ropou, za vydělané peníze si měl koupit drahé auto a luxusní byt v New Yorku.

Když se ukázalo, že šlo o smyšlený příběh, snesla se na redakci New York Magazine vlna kritiky. Mladík se ke všemu přiznal. Místo obchodování na burze vede středoškolský kurz, kde si na byznysmeny pouze hrají. Navíc nemá ani řidičský průkaz.

První, kdo zpochybňoval částku 72 milionů, byli studentovi známí. "Jsem přesvědčen o tom, že jde o fámu vytvořenou New York Magazinem," řekl zdroj blízký studentovi.  

Nad pravdivostí uvedených údajů se strhla rovněž diskuse na Twitteru, kde se autorka článku nejprve snažila bránit. "Viděli jsme výpisy z účtu," vzkázala svým kritikům.

Kvůli lži má problémy v rodině

Student následně poskytl několik rozhovorů, kde se ke všemu přiznal. Redakce New York Magazinu proto vydala omluvné prohlášení. "V rozhovoru pro New York Observer Islam uvedl, že celý jeho příběh byl uměle vytvořen. Zároveň i blízký rodinný přítel řekl Washington Post, že jeho výroky byly zfalšovány. Evidentně jsme byli podvedeni. Naše zdroje nebyly dostatečně ověřené a my za to bereme plnou odpovědnost. Omlouváme se tak našim čtenářům," vzkázala redakce čtenářům.

Zájem o Islama a jeho schopnosti spekulovat na burze od zveřejnění této kauzy logicky poklesl. Zároveň čelí kritice svojí rodiny. "Moje máma mi řekla, že se mnou kvůli této lži už nikdy v životě nepromluví. Řekla mi, že když můžu lhát o tom, co mi nepatří, nemůže mi už nikdy věřit," svěřil se mladík.

autor: pej | 19. 12. 2014 9:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama