reklama
 
 

Vychází nový Playboy. Nahé ženy vyměnil za falešný feminismus a hvězdu z Instagramu

9. 2. 2016 15:42
Pánský magazín Playboy představil své nové číslo, které vyjde bez nahých dívek. Na titulní straně pózuje modelka z Instagramu Sarah McDanielová, která s nevinným výrazem fotí selfie. "Velká prsa byla vyměněna za skromnou figuru, nahota za 'skoro-nahotu' a žena za teenagerku," hodnotí magazín zahraniční média. Bude Playboy schopný přežít, když popírá podstatu své identity?

Pánský magazín Playboy ukázal titulní stránku prvního vydání, ve kterém nefigurují nahé ženy. Je to poprvé od roku 1972 a změna souvisí s loňským oznámením, že magazín chce oslovovat i mnohem mladší čtenáře. Zaujmout je má modelka Sarah McDanielová, známá zejména ze sociálních sítí Instagram a Snapchat. 

Redakce předělala i své webové stránky, které se teď dají bezpečně prohlížet i v práci, jinými slovy jsou bez nahých fotografií.

"Díky změně internetových stránek Playboy.com, kdy se už čtenář nemusí bát je otevřít v práci kvůli nevhodnému obsahu, se aktivita webu zvedla o 400 procent a průměrný věk čtenářů spadl ze 47 let na 30," prozradil Cory Jones, vedoucí obsahu Playboye.

Na obálce nového čísla figuruje instagramová modelka Sarah McDanielová, která trpí různobarevností duhovek. Celá fotka je tematicky stylizovaná do sociální sítě Snapchat. Fotky díky ruce vystrčené ze záběru vyvolávají dojem, že jde o selfie. Obálka je doplněná textem "heyyy ;)".

Modelka se naklání do záběru s nevinným výrazem, jako když náctiletá dívka posílá lascivní fotografie z koupelny. "Idea byla vidět mě z perspektivy mého přítele," hodnotí fotografie McDanielová.

Goodbye California! Hello Hawaii ☺️🌺💜 📷 @fancygomez

Fotka zveřejněná uživatelem Sarah Rose Mcdaniel (@krotchy),

Obálka není vůbec decentní, jak se snaží tvářit, a má silné sexuální vyznění. Snapchat je platforma vytvořená pro mladou generaci. Statistiky ukazují, že 45 procent uživatelů aplikace jsou lidé mezi 18 až 25 lety. A přesně na ně Playboy míří.

"Pánský magazín březnovou obálkou otevřel kohoutek s obsesí dnešních mladých lidí dokumentovat sebe sama na sociálních médiích a zároveň podpořil mužské civění na dívky více rafinovaným způsobem," konstatuje britský magazín Dazed.

"Poslední nahaté vydání Playboye s 48letou nahou Pamelou Anderson je akceptovatelnější, neboť ona má pod kontrolou své tělo. Kontroluje McDanielová to své?" ptá se deník The Telegraph.

Little black bikini ✖️✖️ by my fav @clinteastwood 🌺 wearing @frankiesbikinis @eviatmagazine

Fotka zveřejněná uživatelem Sarah Rose Mcdaniel (@krotchy),

Fotografie je koncipovaná jako selfie, ale ve skutečnosti jím není. Je to opatrně konstruovaná scéna s šikovným osvětlením a kamerou s vysokým rozlišením. Fotku dělal Theo Wenner, aktivní uživatel Instagramu s vášní pro focení krásných modelek.

Napodobeniny selfie jsou archaické a zároveň moderní. Dávají Playboyi možnost prodat čtenářům to samé, akorát jinak zabalené a přejmenované. "Je to silná manipulace našich hodnot, kdy lidé vlastně nevědí, co sledují. A je to více zraňující, než si můžou vůbec myslet," konstatuje The Telegraph.

Playboy byl v minulosti arbitr toho, co je sexy. Hlavní roli v prvním vydání v roce 1953 hrála Marilyn Monroe. Od té doby časopis pravidelně poskytoval prostor těm nejžhavějším hvězdám na světě. Živelný sex, který vyzařoval z každé stránky, byl nyní nahrazen něčím problematickým - obsesí mládím.

Velká prsa byla vyměněna za skromnou figuru, nahota za "skoro-nahotu" a žena za teenagerku. "Svěže vypadající dívka odvedle Sarah McDanielová je zosobněním naší fascinace teenagerskou sexualitou, kde jsou dívky viděny jako sexuálně dostupné, ale stále si zachovávající svou počestnost," uvažuje Dazed.

McDanielové svádění je zahaleno tajemstvím a nedostupností. Modelka zosobňuje smrt tolik oslavované ženské sexuální touhy. Sociální média změnila rysy skoro čehokoliv a nikde to není více vidět než ve vztahu žen k jejich tělům.

Playboy je časopis, který nikdy nic nemaskoval. Čtenáři věděli, co dostávají. Začal jako výsměch konzervativní Americe a podporoval formující se sexuální svobody. Nyní se zdá, že přešlapuje na místě, konstatují mediální odborníci. 

"V každém čísle bude sloupek feministické sloupkařky, což je moc pěkné. Nicméně, je tohle ještě Playboy? Jak daleko jsou značky schopné dojít, aby se nezdály, že už jsou pasé? Bude schopný přežít, když popírá podstatu své identity?“ uzavírá otázkami Dazed. 

Nejde jenom o to, že tam jsou nahé fotky, jsou tam v první řadě krásné fotky, u žen vzbuzují závist a u mužů fantazii, říká Vlado Olexa. Odmítá, že by mužská populace v Česku byla machistická. | Video: Daniela Drtinová |  13:50

autor: Ondřej Chlupáček | 9. 2. 2016 15:42

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama