První tramvaje i ženy průvodčí. Staré fotky ukazují, jak se kdysi po Praze cestovalo

První tramvaje i ženy průvodčí. Staré fotky ukazují, jak se kdysi po Praze cestovalo
Hned o týden později, 25. července 1891, zahájila provoz další technická novinka, lanovka na Petřín. K vybudování elektrické dráhy, lanovky, ale třeba i Petřínské rozhledny došlo při příležitosti Jubilejní zemské výstavy v Praze.
Ačkoli se tomu z dnešního pohledu nechce věřit, 28. září roku 1905 začala jezdit elektrická tramvaj na Karlově mostě. Trasa však dlouho nevydržela a z důvodu poruchovosti od ní elektrické podniky už v roce 1908 upustily.
Dne 7. března 1908 zahájily elektrické podniky provoz první pražské autobusové linky z Malostranského náměstí na Pohořelec. Autobusům se tehdy ještě říkalo "omnibus". Kvůli technickým potížím ovšem 17. listopadu 1909 autobusy z Prahy opět načas vymizely.
Přes Václavské náměstí, mezi stanicemi Muzeum a Můstek, jezdily tramvaje až do roku 1980. Poprvé se tam objevily 20. května roku 1884 a v současnosti město uvažuje o tom, že by provoz někdejší linky obnovilo.
Foto: Aktuálně.cz / Archiv DPP
Magazín Dan Poláček Magazín, Dan Poláček
8. 9. 2022 6:00
V září 1897 se začala psát historie pražského dopravního podniku. K tramvajovým linkám, které kdysi jezdily i na Karlově mostě, postupně přibyly autobusy i dnes už zaniklá síť trolejbusů. V polovině 70. let pak přišla revoluce v podobě podzemní dráhy, která zprvu vedla jen mezi Florencí a Kačerovem. Připomeňte si na historických fotkách lanovku na Letnou i nejrozšířenější model tramvaje Tatra T3.
 

Právě se děje

Další zprávy