Fotky: Kdo uspěl a komu ujel vlak? Porovnejte si nové stanice metra v Hamburku s těmi pražskými

Fotky: Kdo uspěl a komu ujel vlak? Porovnejte si nové stanice metra v Hamburku s těmi pražskými
Stanice Überseequartier byla otevřena v roce 2012, stanice HafenCity Universität o rok později, tedy v době, kdy se v Praze prodlužovala linka A do motolské nemocnice. Konečnou stanicí se stala prozatím HafenCity Universität, linka U4 se má však v budoucnu dále rozšířit. Při realizaci projektu se dopravní podnik rozhodl postupovat novátorsky a vypsal na obě stanice metra veřejnou architektonickou soutěž.
Vítězný návrh stanice HafenCity Universität pochází z dílny mnichovského ateliéru Raupach Architekten. Architekti se zde nechali inspirovat režnou architekturou přístavu a tento motiv vtiskli i do řešení designu nástupiště. Obložení na stěně má připomínat klasické cihly, které jsou typické pro vzhled přístavních skladišť sousední části Speichertadt, která se rozkládá nedaleko HafenCity.
Dominantou se však nestalo obložení nástupišť. To, co stanici vdechlo skutečnou originalitu a unikátnost, vytváří těchto 12 ohromných svítidel z ateliéru Gerda Pfarrého.
Jsou vytvořena z přepravních kontejnerů a matného bílého skla. Každé o váze šest tun.
Foto: David Kohout
David Kohout David Kohout
21. 7. 2017 10:04
Zatímco razicí štíty dokončovaly v roce 2012 poslední metry linky A do Motola, v Hamburku politici slavnostně otevřeli dvě nové stanice linky U4 do HafenCity. Nově vzniklé stanice Überseequartier a HafenCity Universität představovaly revoluční koncepci rozvoje městské podzemní dráhy. Vedení města se před zahájením výstavby rozhodlo vyhlásit veřejnou architektonickou soutěž na finální podobu stanic a nejlepší návrhy zrealizovat. Výsledkem jsou dvě unikátní dopravní stavby, ve kterých se podařilo skloubit kvalitní architekturu a design s dopravně-technickou funkcí. Architekti vyšli z představy metra jako místa, kde si může člověk při čekání na vlak odpočinout od hlučného a hektického přístavu.
 

Právě se děje

Další zprávy