Nugety z růžové hmoty, pesticidy v hranolcích. McDonald's vyvrací mýty o svém jídle

Petra Jansová Petra Jansová
15. 1. 2016 11:34
McDonald's pokračuje v kampani Na rovinu, ve které otevřeně diskutuje nad kvalitou svých pokrmů a uvádí na pravou míru řadu mýtů a polopravd. Vyvrací například informace, že české pobočky prodávají maso napíchané antibiotiky, že místo vajec používají náhražky nebo že se nugety vyrábějí z růžové hmoty. „Neznám recepturu a technologické postupy tohoto fastfoodového řetězce. Zákazníci by ale měli mít obecné povědomí, které můžeme nazvat i zdravotní gramotností, že fastfoodové řetězce se nehodí jako běžná alternativa každodenního pokrmu,“ kontruje dietoložka Hana Mojžíšová. Na žádost redakce okomentovala mýty, které se McDonald’s snaží vyvrátit.
Burger, McDonald´s
Burger, McDonald´s | Foto: Thinkstock

Zabíjí burger od McDonald’s člověka vysokým počtem kalorií?

Mýtus: Burger od McDonald’s člověka zabíjí vysokým počtem kalorií, levnými surovinami a koktejlem chemických látek, který způsobuje, že jídlo neplesniví ani po letech. 

McDonald's: Maso v hamburgerech je podle fastfoodového řetězce stoprocentní hovězí a za syrova má jen 20 procent tuku. Ochucuje se pouze solí a pepřem po ogrilování. Hamburgery neplesniví, protože jsou skladovány za dodržování přísných hygienických pravidel. "Přísná pravidla pro kvalitní a hygienické zpracování surovin a pro přípravu pokrmů u McDonald’s mohou způsobovat, že výrobky McDonald’s vyschnou dříve, než je plíseň stihne napadnout, nebo plesniví až za delší čas."

Hana Mojžíšová, dietoložka: V případě, že McDonald´s používá takové maso, jak tvrdí, pak je to podle lékařky z hlediska výživy v pořádku. Rozhodně ale doporučuje místo housky a hranolků si dát k masu jinou přílohu. "Vařený brambor či zeleninový salát by byl lepší než houska a hranolky. Většina populace má minimální množství byť i běžného pohybu v kancelářích… A právě toto je ohromná skupina zákazníků, která by odlehčení tradičních receptur ocenila."

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Facebook zvýšil čtvrtletní zisk, tržby překonaly očekávání. Dařilo se i Amazonu či Googlu

Americká společnost Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 29 procent na 7,85 miliardy dolarů (184 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Její tržby překonaly očekávání analytiků, protože nárůst využívání internetu v době koronavirové krize podpořil její příjmy z reklamy.

Tržby americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetové firmy Google, stouply ve třetím čtvrtletí meziročně na 46,17 miliardy dolarů (bilion Kč) ze 40,5 miliardy dolarů, což znamená návrat k růstu. Překonaly odhady analytiků, když se díky přílivu inzerentů dařilo kanálu YouTube, ale i cloudovým službám.

Tržby internetového prodejce Amazon stouply ve třetím čtvrtletí o 37 procent na 96,15 miliardy dolarů (2,3 bilionu Kč) a překonaly odhady. Firma dnes sdělila, že čeká díky pokračování pandemie, kvůli níž mnoho lidí přesouvá nákupy na síť, meziroční růst mezi 28 a 38 procenty i v aktuálním čtvrtletí. Zisk se ztrojnásobil na 6,3 miliardy dolarů (147,7 miliardy Kč).

Zdroj: ČTK
Další zprávy