Foto: Móda, která má smysl. Odvážné modely i šílené boty pomohly vybrat peníze na neslyšící

Foto: Móda, která má smysl. Odvážné modely i šílené boty pomohly vybrat peníze na neslyšící
Móda, co má smysl.
Taková byla k vidění na charitativní módní přehlídce na pražském Žofíně, kde své desáté narozeniny slavila jedna z největších neziskových organizací pomáhajících neslyšícím, Tichý svět.
Slavnostní ceremonií v neméně slavnostních prostorách provázel Karel Voříšek, na fotografii s oceňovanou módní návrhářkou Liběnou Rochovou.
Právě její studenti z Vysoké školy uměleckoprůmyslové navrhli všechny tyto modely.
Foto: Jakub Plíhal
Jakub Plíhal Jakub Plíhal
4. 7. 2016 21:41
Zdarma pomáhá neslyšícím najít práci či zavolat přátelům díky speciálním videohovorům s tlumočníkem, jindy například rozdává tablety do nemocnic. Tichý svět, organizace pomáhající neslyšícím, slavil deset let módní přehlídkou na pražském Žofíně, na níž zároveň představili svoje modely studenti Liběny Rochové, ikony české módy. Podívejte se sami v galerii.
 

Právě se děje

před 29 minutami

Za domy u silnic dvojnásobek nebude. Sněmovna prosadila svou verzi zrychlení stavby dálnic

Sněmovna stvrdila svoji verzi vládní novely takzvaného liniového zákona, která má urychlit přípravu výstavby dálnic a další infrastruktury. Podle vlády by novela měla zkrátit přípravu staveb až o třetinu. Státu má také usnadnit získávání pozemků. V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny.

Poslanci odmítli pozměňovací návrh Senátu, který navrhoval mimo jiné, aby vlastníci rodinných a bytových domů v místech budování dopravní nebo energetické infrastruktury dostávali za své nemovitosti, pokud v nich bydlí, až dvojnásobek odhadní ceny. Proti senátnímu návrhu se vyslovil vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) a podpořil sněmovní verzi. Senátoři chtěli také usnadnit podmínky veřejně prospěšné infrastruktury na ochranu před účinky sucha i povodní.

Zákon zavádí takzvaný polský model, který se má vztahovat pouze na dopravní stavby. Státu umožní stavět dálnice, silnice I. třídy a celostátní železnice okamžitě poté, co získá přístup k potřebným pozemkům ve stavebním povolení. Tento postup budou moci uplatnit jen takzvaní oprávnění investoři, tedy hlavně státní organizace, jako jsou Ředitelství silnic a dálnic ČR nebo Správa železnic.

Další zprávy