Foto: Móda, která má smysl. Odvážné modely i šílené boty pomohly vybrat peníze na neslyšící

Foto: Móda, která má smysl. Odvážné modely i šílené boty pomohly vybrat peníze na neslyšící
Móda, co má smysl.
Taková byla k vidění na charitativní módní přehlídce na pražském Žofíně, kde své desáté narozeniny slavila jedna z největších neziskových organizací pomáhajících neslyšícím, Tichý svět.
Slavnostní ceremonií v neméně slavnostních prostorách provázel Karel Voříšek, na fotografii s oceňovanou módní návrhářkou Liběnou Rochovou.
Právě její studenti z Vysoké školy uměleckoprůmyslové navrhli všechny tyto modely.
Foto: Jakub Plíhal
Jakub Plíhal Jakub Plíhal
4. 7. 2016 21:41
Zdarma pomáhá neslyšícím najít práci či zavolat přátelům díky speciálním videohovorům s tlumočníkem, jindy například rozdává tablety do nemocnic. Tichý svět, organizace pomáhající neslyšícím, slavil deset let módní přehlídkou na pražském Žofíně, na níž zároveň představili svoje modely studenti Liběny Rochové, ikony české módy. Podívejte se sami v galerii.
 

Právě se děje

před 37 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy