Nyetflix i Stopify. Český grafik vytvořil parodie značek, které bojkotují Rusko

Nyetflix i Stopify. Český grafik vytvořil parodie značek, které bojkotují Rusko
O svých přetvořených značkách říká, že vzniklo něco málo přes 20 realizovaných nápadů. Některé ale prý nebyly ve výsledku zajímavé, jiné zase nevyzněly dobře, byť smysl dávaly. "A některé použitelné a nepublikované mám ještě v zásobě," přiznává. Nápady si sepsal během pár dní, přes nejbližší víkend pak upravil ty nejzajímavější a vypustil je do světa.
Na dotaz, zdali plánuje výsledné díla jakkoliv vydražit, odpovídá, že to aktuálně není možné. "Loga jsou parodií existujících děl, které já pouze “zneužívám”, avšak nevlastním. Parodovat cizí dílo je v pořádku do té doby, pokud tím původní dílo neurážím a dokud jej nijak nemonetizuji. Bylo by to jako počmárat cizí zeď a pak si ji nárokovat i s cihlami."
Válka je podle něj tak silné téma, že chtě nechtě podněcuje k tvůrčí činnosti. "Vyjádřit se k něčemu obrazovou formou je pro mě jistá forma terapie. Někdo to drží v sobě, jiný se z toho potřebuje někomu vykecat, mně se osvědčilo se z toho vykreslit."
Grafickým designem si přivydělával už na střední škole. Když poté studoval Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, kombinoval své zakázky s prací v malé agentuře. "Úspěšné dokončení vysoké školy mi především dalo více prostoru věnovat se rozběhlým projektům. Nedokážu si ale představit, že bych se někdy při snaze získat práci nebo zakázku oháněl vysokoškolským titulem," říká.
Foto: Václav Kudělka
Jiří Labanc Jiří Labanc
18. 3. 2022 11:06
Sedmadvacetiletý grafický designér Václav Kudělka přetvořil 16 značek světových firem, které kvůli útoku na Ukrajinu odcházejí nebo přerušují svou činnost v Rusku. "Válka je emočně tak silné téma, že chtě nechtě podněcuje k tvůrčí činnosti. Někdo to drží v sobě, někdo se vykecá, já se z toho vykresluji," říká Kudělka pro Aktuálně.cz. Podívejte, jak přetvořil loga Netflixu nebo Spotify.
 

Právě se děje

Další zprávy