Nový Top Gear měl nejnižší sledovanost za deset let. Pořad je hit, oponuje kritizovaný moderátor

pv
31. 5. 2016 16:30
První díl nové série Top Gearu si naladilo pouhých 4,4 milionu diváků. Jedná se tak o nejnižší číslo premiérového dílu za posledních deset let. Průměrná sledovanost poslední série s předchozími moderátory Clarksonem, Mayem a Hammondem měla v průměru o více než dva miliony lepší čísla. Nový moderátor pořadu Chris Evans, jenž se ocitl pod palbou kritiky, ovšem tvrdí, že je pořad oficiálně hit, protože získal 23procentní podíl sledovanosti na televizních obrazovkách.
Top Gear
Top Gear | Foto: BBC

První díl nového Top Gearu se setkal nejen s pořádnou vlnou kritiky, ale také s nečekaně malým diváckým zájmem. Show sledovalo v průměru 4,4 milionu diváků, najednou se jich u obrazovek sešlo nejvíce 4,7 milionu. To sice není na první pohled neúspěch, ovšem oproti předchozím sezonám zaznamenala show výrazný propad. Průměrná sledovanost poslední série s Jeremy Clarksonem, Jamesem Mayem a Richardem Hammondem byla o více jak dva miliony diváků větší.

Nejúspěšnější úvodní díl nabídl rok 2007, který sledovalo 7,9 milionu lidí. Premiéru minulé sezony pak sledovalo 5,3 milionu diváků.

Moderátor pořadu Chris Evans, který se stal hlavním terčem kritiky z řad fanoušků, řekl minulý týden na tiskové konferenci, že by pro něj sledovanost pod 5 milionů byla neúspěchem. "Pokud bychom měli odhadnout, kolik lidí nás bude v neděli sledovat, musíme říct, že sledovanost pod pět milionů bude neúspěch. Více než pět milionů bude dobrých, poté už na tom nezáleží," řekl tehdy Guardianu.

Na Twitteru ale Evans po premiéře napsal, že je nový Top Gear oficiálně hit, protože získal 23procentní podíl sledovanosti a stal se nejsledovanější věcí na streamovacím portálu BBC iPlayer.

V dalším příspěvku pak doplnil, že sledovanost pořadu rostla: "Sledovanost pořadu rostla v průběhu hodiny. FAKT. Získal své místo. FAKT. Stále nejsledovanější pořad na iPlayeru. FAKT. Tohle jsou FAKTA lidi," napsal ve svém příspěvku moderátor.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Na stovkách nádraží a pošt vzniknou místa pro výdej poštovních balíků

Na 144 železničních nádražích vzniknou místa pro výdej poštovních balíků. Dalších 135 výdejních boxů pak přibude na pobočkách pošt. Správa železnic se na tom dohodla s Českou poštou, uvedly ve středu obě společnosti. Výdejní místa bude provozovat vysoutěžená zásilková firma.

Výdejních boxů by po celé republice mělo být skoro 300. K dispozici budou ve 144 stanicích, například na hlavních nádražích v Plzni, Praze či Olomouci, dále také v Havlíčkově Brodě nebo Hodoníně. Se 135 místy se pak počítá i na pobočkách České pošty. Na umístění boxů ve vytyčených lokalitách bude nyní vypsána veřejná soutěž, nájemní smlouva s vítězem soutěže bude uzavřena na pět let. V následujících letech se předpokládá zřízení boxů i v dalších lokalitách.

"Naším cílem je postupně rozšířit portfolio služeb, které na nádražích mohou denně využít nejenom cestující, ale i každý kolemjdoucí. Zřízení výdejních boxů je prvním z těchto kroků, věřím, že novou službu veřejnost ocení," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zdroj: ČTK
Další zprávy