reklama
 
 

Barbie vyměnila bikiny za skafandr. Nová panenka podporuje dívky ve vesmírné kariéře

11. 7. 2019 11:10
Známá astrounautka jde příkladem. Bude mít i svoji Barbie | Video: Reuters |  01:35
Padesát let po přistání prvního člověka na Měsíci je v Evropě stále pouze jedna aktivní astronautka. Společnost vyrábějící panenky Barbie to teď ve spolupráci s Evropskou vesmírnou agenturou hodlají změnit. Představily panenku astronautku inspirovanou Italkou Samanthou Cristoforettiovou, hračka má podpořit dívky z celého světa v tom, aby se nebály vědecké nebo vesmírné kariéry.

Italská 42letá astronautka doufá, že přispěje k tomu, aby se do vesmíru dostávalo daleko více žen než dosud. Společnost Mattel se zavázala podpořit každý rok alespoň deset inspirativních příběhů ze skutečného života, které budou nabádat dívky k tomu, aby se nebály kariéry v rozličných odvětvích včetně vědy. 

Součástí spolupráce Barbie a Evropské vesmírné agentury s astronautkou jsou i krátká videa, na kterých Cristoforettiová vítá dívky z Německa, Velké Británie, Francie a Itálie v Evropském astronautickém centru v Kolíně nad Rýnem. Na YouTube poběží také videa ukazující její kariérní úspěchy. 

Kromě toho dal výrobce dohromady i několik tipů pro rodiče, jak mohou podpořit zájem dívek o práci v oblasti vědy, výzkumu, technologií a matematiky. 

Bourání stereotypů a propagace ženských hrdinek

Iniciativa Matellu je součástí změny propagace značky Barbie. Ta je dlouhodobě kritizována za prosazování nerealistických ženských proporcí, které mají negativní dopad na smýšlení dívek. 

Společnost se tak rozhodla změnit strategii, bourá stereotypy a hlásá, aby dívky naplno rozvíjely svůj potenciál a nebály se plnit si sny. 

Kromě astronautky Samanthy Cristoforettiové se tak v nové kolekci panenek Barbie s názvem "Sheroes" (v překladu hrdinky) objevuje i britská aktivistka a supermodelka Adwoa Aboahová, profesionální tenistka Naomi Ósakaová nebo turecká herečka, scenáristka a sloupkařka Gülse Birselová. 

autor: Magazín | 11. 7. 2019 11:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama