reklama
 
 

Nintendo vydává svou první hru na mobily. Běhající Mario může překonat i rekordní Pokémon Go

15. 12. 2016
Foto: Nintendo
Společnost Nintendo ve čtvrtek vydala svou první mobilní hru v historii. Ta oživuje pro majitele mobilů od Applu postavičku Maria ve hře Super Mario Run. Podle prvních odhadů se očekává ještě větší úspěch, než měl letní hit Pokémon Go, pro který Nintendo poskytlo licenci na postavičky.
Doporučujeme

Po letním úspěchu Pokémon Go od společnosti Niantic, které Nintendo poskytlo licenci na užití pokémonů, se firma sama rozhodla expandovat na trh mobilních zařízení. Exkluzivně pro iOS tak japonská vývojářská společnosti představila hru Super Mario Run, díky které se na mobily poprvé dostal italský instalatér Mario. Vychází právě ve čtvrtek.

Spojení vývojářské společnosti Nintendo a mobilních zařízení přitom dlouho nešlo dohromady. Japonská firma odmítala vytvářet obsah na telefony a raději se zaměřovala na vlastní platformy. Rozsáhlý svět postav, jako jsou Mario, Donkey Kong, Sonic nebo Pokémon, byl uzavřen omezenému okruhu hráčů, kteří vlastnili některou z konzolí společnosti (například Wii nebo 3DS).

Změna přišla s letním úspěchem Pokémon Go. Ten naznačil, že je mezi lidmi o postavy z dílny společnosti Nintendo velký zájem. A právě úspěch hry z dílny vývojářů Niantic přiměl japonskou společnost k vytvoření vlastního mobilního titulu, který by do budoucna měl následovat podobné tituly.

Podle prvních odhadů půjde o stejný hit, jako když v létě pobláznili pokémoni hráče z celého světa. Analytická společnost SensorTower dokonce očekává, že by si ji mělo za první měsíc pořídit zhruba 50 milionů lidí, což je o 56 procent více, než kolik si stáhlo Pokémon Go na zařízení s operačním systémem iOS.

Mario je zatím dostupný pouze pro majitele novějších verzí iPhonů a iPadů. Vlastníci jiných zařízení se systémem Android si budou muset na běhajícího instalatéra počkat do příštího roku.

Skákačka se pokusila spojit původní princip a využít k tomu jednoduchost ovládání, která je pro mobily typická. Hráč tak může u Maria ovládat pouze jeho výskok dotekem obrazovky, vše se tak dá zvládnout pomocí jediného tlačítka.

Postavička italského instalatéra se pohybuje sama, hrát lze třeba při cestě hromadnou dopravou. Podobně jako většina novějších aplikací je i nový Mario závislý na připojení na internetu, čímž například odpadá možnost krátit si čas při jízdě metrem.

Na hře se podílel i "otec" Maria

Velké ambice a očekávání, která jsou do hry vkládána, dokazuje i osobní účast Shigeru Miyamota, tvůrce původního Maria. Ten v rozhovoru přiznal, že si exkluzivní spolupráci s Applem vybral kvůli podobné filozofii obou společností.

"Dělám věci raději tak, jak se líbí mně, a poté doufám, že zaujmou i ostatní, než abych se snažil vytvořit něco, co by se mělo lidem líbit. Je pro mě mnohem větší zábava, když se dobře prodává věc, kterou jsem vlastně vymyslel pro sebe," uvedl v rozhovoru pro server Glixel.

Tam se také vyjádřil, proč se Nintendo rozhodlo opustit politiku tvorby pouze na vlastní konzole a vstoupilo prostředí mobilů. Impulsem byl podle něj velký trh občasných hráčů, u kterých autoři vycítili, že by je mohl příběh Maria zaujmout. "Vymýšleli jsme různé možnosti, jak by si mohli Maria zahrát. Jedna z nich nám přišla až moc triviální na některou z našich konzolí, tak jsme usoudili, že by mohla být dobrá na mobilech," dodal.

Miyamota se kromě vývoje zaměřil i na propagaci nové hry. V rámci reklamního turné poskytl několik rozhovorů, natočil řadu reklamních spotů a jako host se zúčastnil třeba talkshow Jimmyho Fallona.

Základní demoverzi Super Mario Run, která obsahuje tři levely a pár vteřin v boji s prvním bossem, si mohou hráči pořídit zadarmo, za plnou hru pak zaplatí necelých 10 dolarů (zhruba 250 korun), v čemž také tkví největší obavy. Oproti pokémonům, kteří jsou v základní verzi zdarma, se jedná o relativně vysokou částku.

Navzdory tomu, že jsou to infantilní příšerky, mě Pokémon Go baví. Hra útočí na hrozně silný princip - že něco sbíráte, říká Petr Pouchlý. | Video: Martin Veselovský |  22:52

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama
    reklama