Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Nejmodernější účetní firma na trhu je odborníkem i na mzdové účetnictví

26. 8. 2020 12:37
Začalo se vám v podnikání dařit a vy zjišťujete, že budete potřebovat zaměstnance?
Nejmodernější účetní firma na trhu je odborníkem i na mzdové účetnictví
Nejmodernější účetní firma na trhu je odborníkem i na mzdové účetnictví | Foto: Komerční sdělení

A díky nové situaci přemýšlíte nad tím, že byste si mzdy dělali prozatím sami? Bude lepší, když tuto myšlenku raději opustíte. Zaměstnání nových pracovníků sice posune váš byznys kupředu, ale je s tím více starostí a administrativy, než se může na první pohled zdát.

Opravdu, není to tak jednoduché

S nabráním nového zaměstnance se pojí nové zákonné povinnosti, a proto raději zpracování mezd svěřte odborníkovi, který má zkušenost v oboru a ví jak na to. Účetní společnost Trivi a.s. nabízí kromě správy vašeho účetnictví i zpracování mezd jejich mzdovými specialisty.

A co je vlastně mzdová agenda?

Jedná se o jednu z nejnáročnějších agend, jelikož se její výsledky předávají státním orgánům a dotýkají se všech zaměstnanců. "Přijetím nových zaměstnanců vzniká zaměstnavateli hned několik zákonných povinností, které se vztahují ke státním orgánům i k samotným zaměstnancům. Doporučujeme každému zaměstnanci založit osobní složku, ve které budou všechny jeho dokumenty, abyste si udrželi přehled" radí Michaela Prouzová, vedoucí mzdového oddělení Trivi. Mzdová agenda znamená především zpracování mezd. Jeho součástí je výpočet mzdy, povinné odvody na sociální a zdravotní pojištění, výpočet daní a srážek, a podobně. Výsledkem jsou pak podklady pro výplatu mzdy, přehled pro správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovny, výše pojistného na zákonné pojištění zaměstnavatele a také údaje pro finanční úřad.

Kdy vzniká povinnost k vedení mzdové agendy a čím začít?

Závazek přichází s nástupem prvního zaměstnance do vaší firmy. Stává se jím každý, s kým jste uzavřeli ať už pracovní smlouvu, dohodu o pracovní činnosti nebo dohodu o provedení práce. Každá ze smluv má svá zákonná specifika, kterými se následně musíte řídit. Od nástupu zaměstnance musíte pak podat několik přihlášek, např. přihlášku na správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu, přihlášku na finanční úřad k registraci k dani ze závislé činnosti nebo přihlášku zaměstnavatele na pojišťovnu k pojištění odpovědnosti, a podobně.

Už chápete, proč není mzdové účetnictví procházka růžovou zahradou?

Je tolik věcí, které musíte jako zaměstnavatel dodržet, ať už vůči zaměstnanci nebo vůči státním orgánům. Proto je lepší obrátit se na odborníky, kteří vám mzdy zpracují. Problémy na úřadech za pár ušetřených tisícovek nestojí. V Trivi vám kromě účetnictví zpracují i mzdy vašich zaměstnanců, které jsou nedílnou součástí jejich služeb. Vaší mzdové agendě se budou věnovat specialisti v oboru, na které se můžete kdykoliv obrátit. Nezáleží na tom, jak velký počet zaměstnanců máte.

A proč je Trivi vhodné pro spolupráci?

Trivi pracuje s chytrými technologiemi a díky automatickým systémům zvládne zpracování mezd na jedničku. Vše je zde online. Zkontrolovat si můžete vše přes portál nebo mobilní aplikaci. Do vašeho účetnictví tak máte přístup 24/7. V Trivi jsou procesy automatizované, k dispozici je rozsáhlý tým účetních specialistů, seniorních účetních i daňových poradců. Trivi nabízí služby online účetnictví, daňové poradenství online a fakturace online. Můžete zde získat moderní servis pro své podnikání a ušetřit čas i peníze pro svůj další podnikatelský rozvoj.

Pokud potřebujete mzdové nebo účetní specialisty nebo máte specifické podnikání, neváhejte se ozvat na zákaznickou linku 800 80 60 40, kde s vámi vše proberou a najdou možnosti, jak vám pomoci. Více se můžete dozvědět i na www.trivi.com.

 

Právě se děje

Další zprávy