Společnost T-Mobile řeší od pondělního rána velký problém, kdy jeden ze zaměstnanců ukradl pečlivě střežené osobní údaje jednoho a půl milionu klientů a prodával je dál.
Jejich facebookový profil však nedokázal na kauzu zareagovat a uveřejnil reklamu na novou službu T-Mobile TV, ve které mimo jiné stojí: "Znáte to, něco vám v televizi frnkne a je to fuč."
Znáte to, něco vám frnkne a je to fuč. Třeba data o 1,5 milionu zákazníků. A vy dáte na fejs tohle... Dobrá práce... pic.twitter.com/LPfUTSCjTd
— Adam Javůrek (@adbar) June 13, 2016
Na příspěvek upozornil na Twitteru internetový žurnalista Adam Javůrek, který příspěvek okomentoval slovy: "Znáte to, něco vám frnkne a je to fuč. Třeba data o 1,5 milionu zákazníků."
Společnost příspěvek následně stáhla, tiskové oddělení firmy ale potvrdilo, že se na jejich facebookovém profilu skutečně objevil. "Šlo o plánovanou komunikaci, součást reklamní kampaně na T-Mobile TV. A právě proto, že v daném kontextu byl příspěvek nevhodný, jsme jej stáhli," sdělila Aktuálně.cz manažerka firemní komunikace Martina Kemrová.
Kauza ukazuje, že mnoho firem má často problém s krizovým managementem na sociálních sítích. Například minulý týden se to ukázalo u fastfoodu KFC. Řetězec rychlého občerstvení při něm nabízel "rozvoz zdarma", při kterém však zákazník platil zhruba 30procentní přirážku.
Správce facebookové stránky pak tvrdil, že je rozvoz skutečně zdarma a cena je vyšší kvůli "komplexu dílčích kroků", do kterých se ovšem započítává i doprava. To dalo vzniknout mnoha humorných memům nebo obligátnímu videu s Adolfem Hitlerem. Společnost se následně zákazníkům omluvila.