Veslaři bojují proti homofobii ve sportu odvážným kalendářem

Magazín Magazín
25. 8. 2015 10:00
Studenti anglické univerzity vydávají kalendář plný nahých fotek. Výtěžek má pomoct nejen sportovnímu klubu, ale i homosexuálům z řad sportovců.
Foto: Twitter

Coventry – Pánský veslařský klub univerzity v anglickém Wawricku nafotil stejně jako každý rok odvážný kalendář. Letos se však jeho členové rozhodli bojovat proti genderovým předsudkům ve sportu. Kalendář pro příští rok prodávají za 20,5 dolaru a chtějí jím podpořit homosexuální sportovce.

"Chceme ukázat, že ve sportu by neměly existovat genderové stereotypy. Jsme tým a musíme se podporovat ve všech oblastech našich životů,“ řekl MTV News Tristan Edwards, člen veslařského týmu, který byl při univerzitě založen už v roce 1966 a má více jak 100 veslařů.

Tradice nahých kalendářů pochází z roku 2009 a studenti z výtěžku hradí provoz svého klubu. Letos půjde také část peněz na kampaň, která má za cíl bojovat na univerzitních půdách proti homofobii, s níž se i na této úrovni atletika potýká.

Mezinárodní studie z letošního roku dokládá, že 73 procent z dotazovaných má zkušenosti s tím, jak je prostředí mládežnického sportu nehostinné pro gaye a lesby. Více jak polovina homosexuálů cítila, že nejsou vítaní, a 84 procent dokonce zažilo homofobní urážky a šikanu, která je podle studie na školách běžnou praxí, jak informoval server Take Part.

Jen hrstka vrcholových sportovců veřejně přiznala svou odlišnou orientaci. Studenti z veslařského týmu se snaží tyto poměry ve sportu změnit od základů, a to nejprve na školách. Chtějí tak rozbít stereotyp, který nutí sportovce zapřít svou sexuální orientaci, aby byli v kolektivu přijati.

V kalendáři na rok 2016, který v základní nástěnné verzi vyjde na 20,43 dolaru (necelých 500 korun), najdou zájemci snímky celého týmu při letních radovánkách, hraní kriketu, plavání v bazénu nebo pití čaje. Fotilo se na venkovském sídle v Anglii nebo ve vile a na pláži ve Španělsku.

Podobný kalendář vydávají i dívky ze stejného veslařského týmu. Ty ale v loňském roce řešily problémy na sociálních sítích, když jim Facebook smazal snímky a označil je za nevhodné, přestože výtěžek z prodeje kalendáře měl putovat na konto nadace pro výzkum rakoviny. Facebook pod nátlakem fanoušků veslařského týmu stránky nakonec odblokoval.

 

Právě se děje

před 20 minutami

Disney bude od zaměstnanců vyžadovat očkování

Walt Disney Company se přidala k firmám, které od svých zaměstnanců začnou vyžadovat očkování proti nemoci covid-19. "Očkování je nejlepší nástroj, kterým můžeme celosvětovou pandemii dostat pod kontrolu a ochránit naše zaměstnance," vysvětlil agentuře AP mluvčí společnosti, jež provozuje zábavní parky, televize, filmová studia i vydavatelství.

Zaměstnancům, kteří dosud očkovaní nejsou, Disney poskytne 60 dnů na to, aby se nařízení přizpůsobili. Po dohodě s odbory rovněž firma oznámila, že očkování bude vyžadovat od všech budoucích pracovníků. Stejně jako Disney hodlají očkování od zaměstnanců vyžadovat firmy Walmart, Google, Facebook, Twitter, Uber, Lyft nebo noviny Washington Post. Podobné opatření, byť zatím ne plošně pro všechny pracovníky, zavádí i videotéka Netflix.

Zdroj: AP
Další zprávy