Podávat daňové přiznání? Sorry jako. Tak Andrej Babiš baví internet

Hláška ministra financí Andreje Babiše, kterou odpověděl reportérům České televize při dotazu na příjmy, se stala námětem řady vtipů a koláží.
Babiš se rozčílil na Českou televizi: Sorry jako. Proč bych vám měl sdělovat příjmy? | Video: Česká televize

Ministr financí Andrej Babiš zase jednou baví český internet. Reportéři České televize se místopředsedy vlády ptali na nesrovnalosti v příjmech a nákupech dluhopisů Agrofertu.

Předseda hnutí ANO se na novináře obořil, že o něm točí účelové reportáže a že jsou jejich autoři zkorumpovaní. Na Českou televizi navíc podal stížnost.

Reportéři ČT natáčeli o nejasnostech ohledně Babišových příjmů. Ministr totiž doposud uspokojivě nevysvětlil, kde vzal dost osobních legálních příjmů, aby si mohl pořídit od daní osvobozené dluhopisy Agrofertu za 1,482 miliardy korun.

"Proč bych vám já měl sdělovat všechny moje příjmy? Sorry jako. Vy sdělujete někomu příjmy? Nebo kdo tady sděluje příjmy za posledních dvacet dva let? Co vám je vůbec do toho jako?" odpověděl Andrej Babiš.

A právě jeho „sorry jako“ se stalo internetovým memem. Na Twitteru, Instagramu i Facebooku vznikla řada koláží, vtipů i hlášek, které mezi sebou lidé sdílejí.

Na daňové přiznání píší Babišovu hlášku, vytvořili i návrh trička připomínající logo Agrofertu a na kelímek s kávou si místo jména nechávají napsat „sorry jako“. 

Podívejte se na nejzajímavější vtipy a koláže, které kolují po sociálních sítích:

#sorryjako

Fotka zveřejněná uživatelem Anna Cajthamlová (@annacajthamlova),

#sorryjako

Fotka zveřejněná uživatelem Dominik Feri (@choco_afro),

Video: Česká televize
 

Právě se děje

Aktualizováno před 47 minutami

Rusko zmrazilo účty rádiu Svobodná Evropa, udělilo mu několik pokut

Moskva zmrazila ruské účty americké rozhlasové stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL). Oznámila to stanice, kterou už dříve ruské úřady označily za "zahraničního agenta" a udělily jí několik pokut za to, že ve svém zpravodajství tuto informaci neuvádí. V moskevských kancelářích RFE/RL dnes zasahovali exekutoři, což podle stanice znamená, že se Rusko nezaplacené pokuty rozhodlo vymáhat.

Ruské úřady letos stanici vyměřily pokuty v celkové výši zhruba jednoho milionu dolarů (asi 21,7 milionu Kč). RFE/RL je odmítla zaplatit a obrátila se na Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku. "Pracovníci ruského exekutorského úřadu zahájili řízení proti ruské pobočce RFE/RL kvůli nezaplaceným pokutám uděleným za porušení kontroverzního zákona o zahraničních agentech," uvedla stanice na svých internetových stránkách. Exekutoři v kancelářích strávili zhruba dvě hodiny sepisováním majetku a vybavení, práci novinářů nenarušili.

Ruský zákon o "zahraničních agentech", který se vztahuje na nevládní politické organizace a média přijímající finanční příspěvky ze zahraničí, je široce kritizován jako pokus zdiskreditovat kritické zpravodajství. Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor loni nařídil médiím, kterých se zákon týká, aby ke zprávám ve vysílání, příspěvkům na sociálních sítích a audiovizuálním materiálům přidávaly dlouhé prohlášení objasňující, že obsah vytvořilo médium "plnící funkci zahraničního agenta".

RFE/RL se nařízení odmítla podřídit a za porušování zákona kvůli tomu dostala několik pokut. Podle ní jsou finanční postihy součástí kampaně, která má stanici přimět k odchodu z Ruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy