reklama
 
 

Soumrak žurnalistiky? Novináři musí přitáhnout inzerenty

8. 9. 2014 7:42
Novináři ve vydavatelství Time Inc. mají nový úkol. Psát články, které pomohou navázat kvalitní vztahy s inzerenty.

New York - Novináře z jednoho z největších amerických vydavatelství Time Inc. čeká nejistá budoucnost. V souvislosti s oddělením vydavatelství mediálního domu Time Warner Inc. na začátku tohoto roku přišlo o práci už pět set zaměstnanců. Následovat by měla další vlna propuštění. 

O budoucnosti jednotlivých novinářů z mnoha známých novin a magazínů (Time, Sports Illustrated, People) se bude rozhodovat na základě bodového hodnocení v několika kategoriích stanovených v interní tabulce. Kromě kvality psaní, čtenosti vybraných témat či aktivity se rovněž hodnotí, zda jejich texty pomohou přitáhnout větší počet inzerentů.

"Novináři ze Sports Illustrated byli skutečně propuštěni na základě bodů v této tabulce, a to i v případě, že šlo o velmi kvalitní novináře. Obsah, který produkovali, nebyl vyhodnocen jako prospěšný pro budování vztahů s inzerenty," řekl zástupce odborů sdružených pod organizací The Newspaper Guild, Anthony Napoli, pro server gawker.com.

Žurnalistika v roce 2014?

The Newspaper Guild v otevřeném dopisu vedení vydavatelství Time Inc. požádalo o přezkoumání i dalších kritérií. Server gawker.com se zároveň obrátil na mluvčího Sports Illustrated.

"Výklad odborů je zavádějící a vytržený z kontextu. Tabulka obsahuje několik kategorií, ne pouze jednu. Novináři jsou propouštěni po zralé úvaze o jejich celkové odbornosti pro digitální média," napsal mluvčí Sports Illustrated.

Vydavatelství Time Inc. se stalo nezávislou společností oddělením od mateřské Time Warner. Protože společnost vykázala v prvním čtvrtletí ztrátu v hodnotě 32 milionů amerických dolarů, přistoupila k úsporným řešením, mezi jinými právě i k hromadnému propouštění zaměstnanců.

autor: pej | 8. 9. 2014 7:42

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama