reklama
 
 

Německá kampaň za bezpečnost na kole rozhořčila političky. Vadí jim modelové v prádle

25. 3. 2019 13:21
"Vypadá to blbě, ale zachrání mi život," hlásá nápis u fotky modelů ve spodním prádle. Ta má upozornit především mladé Němce, aby si při jízdě na kole nezapomněli cyklistickou přilbu. Nová kampaň německého ministerstva dopravy se však stala terčem kritiky nejen na sociálních sítích. "Je to trapné, hloupé a sexistické," okomentovala kampaň Maria Noichlová ze Sociálnědemokratické strany Německa (SPD).

Ministr dopravy Andreas Scheuer z konzervativní strany CSU si stojí za tím, že kampaň, která přitahuje pozornost, pomůže zachránit životy. Jednou z osobností, které se ve videu a na propagačních plakátech a billboardech objevují, je německá modelka Alicija Köhlerová.

Právě její fotografie, na které pózuje ve fialové helmě a krajkovém prádle, zvedla vlnu nevole mezi některými německými političkami. A to jen dva dny před oficiálním spuštěním ve velkých městech, jako je Hamburk, Berlín, Kolín nad Rýnem nebo Mnichov.

Autorem fotografií je britský módní a portrétní fotograf Rankin. Celá kampaň stála údajně 400 tisíc eur, v přepočtu zhruba 10,4 milionu korun. 

Maria Noichlová ze Sociálnědemokratické strany Německa (SPD) německému deníku Bild řekla, že kampaň je sexistická a ministr dopravy se ji snaží prodat prostřednictvím nahých těl.

S helmou, ale oblečená

A německá ministryně pro rodinu Franziska Giffeyová zase na ni reagovala fotkou na svém Facebooku. "Drahý Andreasi Scheuere: i s helmou se dá obléci," napsala k fotografii.

Lieber Andreas Scheuer: MIT HELM GEHT AUCH ANGEZOGEN!

Zveřejnil(a) Franziska Giffey dne 22. March 2019

Živá diskuse se vede také na sociálních sítích. Mnoho lidí kampaň obhajuje s tím, že je zajímavá a i kritika jí vlastně pomáhá. Někteří navíc podotýkají, že se na plakátech objevují také mužští modelové.

Přesto se členka Bundestagu Katja Mastová proti kampani ohradila s tím, že by polonazí muži a ženy neměli být vystavováni na billboardech za peníze daňových poplatníků.

Ministerstvo dopravy si za propagační akcí stojí a uvádí, že doprovodné video vidělo již 1,8 milionu diváků ve věku mezi 14 až 49 lety, uvedla britská BBC

Právě na mladší generaci je celá kampaň zaměřena. Německá asociace pro bezpečnost na silnicích uvádí, že jen osm procent lidí mezi 17 a 30 lety nosí při jízdě na kole přilbu. Na německých silnicích přitom vloni zemřelo 430 cyklistů, což je o 14 procent více než v roce 2017.

Video: Cesta smrti v Bolívii láká milovníky adrenalinu

Ráj pro cyklisty. Nebezpečná Cesta smrti v Bolívii láká milovníky adrenalinu. Podívejte se na další díl pořadu Na tripu. | Video: Zdeněk Bašus |  02:39

autor: Magazín | 25. 3. 2019 13:21

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama