reklama
 
 

Facebook bude do roku 2098 virtuálním hřbitovem. Zemřelí uživatelé převáží profily živých

8. 3. 2016 6:00
Podle odborníků Facebook coby sociální síť upadá. Přírůstek nových uživatelů není tak zásadní oproti nárůstu profilů, jejichž majitelé zemřou a blízcí jejich účet udržují jako vzpomínku na svého drahého zesnulého. Do roku 2098 se dle prognóz má z Facebooku stát virtuální hřbitov, kde bude více mrtvých než živých uživatelů.

O klesající oblíbenosti sociální sítě Facebook se mluví již delší dobu. Nyní ale odborníci přišli s konkrétními důkazy, které uvádějí, že společnost zakladatele Marka Zuckerberga bude koncem století jen sítí plnou zesnulých uživatelů. Informoval o tom server Fusion.

V současné době má Facebook kolem 1,5 miliardy uživatelů, podle údajů statistické společnosti Digital Beyond je značná část z nich již nějakou dobu po smrti. Když totiž v dnešní době zemře uživatel sociální sítě, místo automatického zrušení jeho online profilu je udržován coby pamětní stránka, a zesnulý je tedy stále počítán k oné miliardě uživatelů.

Statistici ale varují, že v případě pokračování stávající situace zanedlouho převýší žijící aktivní uživatele ti mrtví. Přišel s tím profesor Hachema Sadikki z univerzity v Massachusetts. Ten vzal v potaz současný trend nových uživatelů, demografické údaje i úmrtnost po celém světě a vyšel mu rok 2098, kdy na Facebooku převáží mrtví.

Facebook ale svou strategii podle zahraničních médií změnit nehodlá a nadále bude tvořit pamětní stránky, jejichž zrušení je možné jen v případě, kdy pozůstalí znají přístupové údaje k účtu, což ale není zase tak časté.

Jak uvádí Daily Mail, již dříve čelil Facebook kritice pozůstalých, kteří nemají žádnou kontrolu nad spravováním účtu svého mrtvého příbuzného. Nemohou tak v žádném případě zabránit napsání posledního příspěvku, změnu profilové fotky nebo automatické přijímání přátel. Na sociální síti Facebook je také možné, že po úmrtí uživatele přijde přátelům oznámení o jeho narozeninách.

Facebook, kterému podle Digital Beyond zemře během letošního roku na 970 tisíc uživatelů, což je oproti předchozím létům výrazně vyšší počet, ale přišel na to, jak problém s pozůstalými obejít. Ptá se totiž svých žijících uživatelů, jak by mělo být s jejich účtem po smrti nakládáno a uzavírá tak s nimi jakousi virtuální závěť.

Obsahu je na webu nadbytek a všichni se pereme o čas lidí, říká publicista Koubský. Lidé navíc čím dál víc konzumují zprávy na mobilech, jejich pozornost je těkavější, dodává Tomášek z Aktuálně.cz. | Video: Daniela Drtinová |  17:27

autor: jaz | 8. 3. 2016 6:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama