Nová kampaň Coca-Coly omylem šířila Hitlerův Mein Kampf

pej
8. 2. 2015 12:00
Redaktoři zahraničního webu vpašovali do nové reklamní kampaně Coca-Coly myšlenky z Hitlerova Mein Kampfu.
Adolf Hitler
Adolf Hitler | Foto: Bundesarchiv, Bild 146-1990-048-29A / CC-BY-SA (Wikimedia Commons)

Praha - Coca-Cola spustila při příležitosti finále amerického fotbalu, tzv. Super Bowlu novou reklamní kampaň s názvem Make It Happy. Tou se snažila podle vyjádření tiskového mluvčího firmy šířit pozitivní myšlenky.

ASCII art

Výtvarné umění,které pracuje s počítačovým textem jako s výtvarným médiem. Jeho nejjednodušší formou jsou tzv. smajlíci.

Lidé v ní měli označovat negativní příspěvky na Twitteru klíčovým slovem #MakeItHappy. Takto označené tweety následně procházely automatizovanou úpravou a byly přeměněny do ASCII obrázku a publikovány na oficiálním Twitter profilu Coca-Coly.

Zanedlouho se ale na tomtéž profilu začaly objevovat obrázky, které v sobě skrývaly hesla z Hitlerova Mein Kamfu. Uživatelé Twitteru si tak mohli přečíst příspěvky jako "musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí" nebo o "znovusjednocení Německa a Rakousko a začlenění do velké německé vlasti".

Za touto akcí stála skupina redaktorů serveru Gawker, kteří příspěvky pod pseudonymem A.H. (Adolf Hitler) publikovali na profilu @MeinCoke. Tweety nesoucí odkaz z Hitlerovy knihy zároveň opatřili patřičným klíčovým slovem,  proto se tak zároveň objevovaly i na Twiiteru Coca Coly.

Kampaň byla po zneužití stažena. "Sdělení kampaně Make It Happy bylo jednoduché. Doufali jsme, že jí budeme inspirovat lidi, aby z internetu udělali místo, kde se šíří pozitivní myšlenky," vyjádřil se mluvčí firmy pro Adweek. "Snaha redaktorů z Gawker šířit před naší kampaň nenávist je politováníhodná," dodal.

 

Právě se děje

před 19 minutami

O změny klimatu se zajímá polovina Čechů, dvě třetiny lidí se jí obávají, zjistil průzkum

O problematiku změn klimatu se v Česku zajímá 53 procent lidí, z toho sedm procent velmi. Podle 86 procent respondentů dochází v posledních 100 letech na Zemi ke změně klimatu. Na 89 procent lidí míní, že ke změně přispívá lidská činnost, 64 procent z nich je o tom zcela přesvědčeno. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM).

Názor, že lidé mohou svým chováním změnu klimatu zpomalit zastává 76 procent respondentů, podle sedmi procent ji tak lze i úplně zastavit. Opačný názor má 12 procent české veřejnosti. Dopadů klimatické změny na Zemi se v určité míře obává 67 procent respondentů, z toho 17 procent velmi. Strach nepociťuje 29 procent.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 30 minutami

Na Pelhřimovsku se srazil nákladní vlak s autem, řidička nehodu nepřežila

Nehoda na železničním přejezdu v obci Sojníč na Pelhřimovsku ve středu na šest hodin zastavila provoz na trati Havlíčkův Brod - Veselí nad Lužnicí. Při srážce nákladního vlaku s osobním autem zemřela sedmašedesátiletá řidička auta, uvedla mluvčí policie Stanislava Rázlová. Nehodou vznikla materiální škoda asi 220 000 korun. Provoz v úseku Horní Cerekev - Počátky-Žirovnice byl obnoven ve 14:30.

Nehoda se stala krátce před 8:30 na železničním přejezdu chráněném pouze výstražnými kříži, uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Na místě se mimo jiné zjišťovaly rozhledové poměry, které měla řidička mít, podle Drápala byly vyhovující. "Škody byly celkově vyčísleny na 220.000 korun s tím, že 100.000 je na osobním autě," řekl Drápal. Žena v autě cestovala sama.

České dráhy zavedly po nehodě v úseku mezi Horní Cerekví a stanicí Počátky-Žirovnice náhradní autobusovou dopravu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy