reklama
 
 

Nová kampaň Coca-Coly omylem šířila Hitlerův Mein Kampf

8. 2. 2015 12:00
Redaktoři zahraničního webu vpašovali do nové reklamní kampaně Coca-Coly myšlenky z Hitlerova Mein Kampfu.

Praha - Coca-Cola spustila při příležitosti finále amerického fotbalu, tzv. Super Bowlu novou reklamní kampaň s názvem Make It Happy. Tou se snažila podle vyjádření tiskového mluvčího firmy šířit pozitivní myšlenky.

ASCII art

Výtvarné umění,které pracuje s počítačovým textem jako s výtvarným médiem. Jeho nejjednodušší formou jsou tzv. smajlíci.

Lidé v ní měli označovat negativní příspěvky na Twitteru klíčovým slovem #MakeItHappy. Takto označené tweety následně procházely automatizovanou úpravou a byly přeměněny do ASCII obrázku a publikovány na oficiálním Twitter profilu Coca-Coly.

Zanedlouho se ale na tomtéž profilu začaly objevovat obrázky, které v sobě skrývaly hesla z Hitlerova Mein Kamfu. Uživatelé Twitteru si tak mohli přečíst příspěvky jako "musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí" nebo o "znovusjednocení Německa a Rakousko a začlenění do velké německé vlasti".

Za touto akcí stála skupina redaktorů serveru Gawker, kteří příspěvky pod pseudonymem A.H. (Adolf Hitler) publikovali na profilu @MeinCoke. Tweety nesoucí odkaz z Hitlerovy knihy zároveň opatřili patřičným klíčovým slovem,  proto se tak zároveň objevovaly i na Twiiteru Coca Coly.

Kampaň byla po zneužití stažena. "Sdělení kampaně Make It Happy bylo jednoduché. Doufali jsme, že jí budeme inspirovat lidi, aby z internetu udělali místo, kde se šíří pozitivní myšlenky," vyjádřil se mluvčí firmy pro Adweek. "Snaha redaktorů z Gawker šířit před naší kampaň nenávist je politováníhodná," dodal.

autor: pej | 8. 2. 2015 12:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama