Simulátor smrti otvírá. Za 800 korun vás zpopelní a pohřbí

jaz
13. 8. 2014 10:35
Bohatí čínští podnikatelé otevírají podnik, kde si zájemci mohou zahrát hru na život a na smrt. Slibují autentický zážitek a přátelské vstupné.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Šanghaj – Dva čínští podnikatelé Ding Rui a Huang Wei-ping již brzy představí svůj nový projekt s názvem Experience of Death (Zážitek smrti, pozn. red.). Svým klientům hodlají poskytnout úplnou představu o tom, jaký pocit to je zemřít.

V podstatě se jedná o hru, která má za cíl uspokojit ty nejmorbidnější představy, aniž by svým hráčům ublížila. V průběhu se plní určité úkoly a ten, kdo prohraje, musí zemřít. Pás ho následně odveze do kremační pece, kde si klient za horkého vzduchu a světelné simulace ohně prožije vlastní smrt. Poté si pobude chvíli v simulátoru dělohy, která se postará o jeho znovuzrození.

Ani výherci soutěže to nebudou mít jednoduché. Podle tvůrců na ně čeká také smrt. Což je prý spravedlivé, v životě to tak chodí.

Ding s Huangem mají své simulátory vyzkoušené na vlastní kůži. Dokonce si pocit posledního okamžiku v životě zkusili i v opravdovém krematoriu. "Bylo tam stále velké horko. Nemohl jsem dýchat a myslel jsem, že je můj život u konce," řekl Huang Wei-ping CNN.

Umřít bude možné už od září

Smyslem celého projektu není jen šokovat a pobouřit veřejnost. Tvůrci doufají, že se jejich klienti zamyslí nad životem a smrti se postaví čelem.

V roce 2008 pomáhal Huang Wei-ping jako dobrovolník při zemětřesení v západní provincii Sichuan a Ding Rui v místním hospicu, takže smrtí se setkávali neustále a začali se touto otázkou více zaobírat.

"Nejsmutnější částí mé práce bylo vidět umírat pacienty a jejich rodiny, které odmítly čelit smrti. Poslední dny s jejich blízkými byly plné lží," řekl Ding CNN.

Oba pátrali po smyslu života, diskutovali s představiteli různých náboženství a poté se rozhodli umožnit i ostatním, aby se se smrtí potkali tváří v tvář.

Na projekt sehnali finanční prostředky pomocí jue.so, čínské verze Kickstarteru, kde se jim podařilo za tři měsíce vybrat přes jeden milion korun.

Prostory pro projekt tzv. 4D zážitku se smrtí bude hotový na konci srpna a zákazníci si poprvé vyzkouší zemřít v září. Návštěva zařízení je přijde na 40 dolarů, což je v přepočtu zhruba 830 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy