Australská pobočka fast foodu KFC odstartovala v pátek kampaň lákající zákazníky na nové menu. Dvojice sedící na gauči, kdy žena s lačným výrazem hledí a sahá muži do rozkroku, a ono místo je pro ponechání představivosti záměrně rozostřeno, pobouřil stovky lidí na sociálních sítích. Nevhodné reklamě s dvojím významem se věnují také zahraniční média, informoval o tom například australský Daily Mail.
"Pozor: #NSFW. Něco horkého a pálivého přichází...," bylo napsáno u fotografie, kdy zkratka NSFW (Not Safe For Work) odkazuje na obsah, který rozhodně není vhodný a bezpečný pro prohlížení, zvláště pro děti a mladistvé.
all i’m saying is that it works with a lot of @KFCAustralia ads pic.twitter.com/6H9FLbPzKw
— ☹ Illy Bocean ☹ (@IllyBocean) April 15, 2016
Tweet si od svého zveřejnění začal žít vlastním životem a během hodiny ho sdílelo na 1300 lidí. Vysloužil si také záplavu komentářů, které se nad fotografií pohoršují a obviňují KFC ze sexismu. "Opravdu KFC? Jaké tajné přísady z bylin a koření byly v tom, co váš tým na sociální média kouřil?" ptá se jeden z uživatelů sociální sítě. "V KFC nyní dostanete ruční práci s použitím omastku místo lubrikantu," posmívá se další komentující, který se svezl na vlně dvojsmyslu.
Pitching this to KFC for their next campaign. pic.twitter.com/52O9KwrfQ4
— Jo Thornely (@jothornely) April 15, 2016
Kampaň, která měla přilákat strávníky, se tak minula účinkem a stála se možná nejkratší mediální kampaní vůbec. Po dvou hodinách na síti se totiž KFC rozhodlo odkaz stáhnout. "Velmi se omlouváme za dřívější tweet. Nikoho jsme nechtěli urazit a odstranili jsme ho, když jsme si uvědomili, že jsme udělali chybu v úsudku," stojí nyní na Twitteru známého fast foodu.
KFC stole the idea from this McDonalds ad where a woman is giving her boyfriend a big mac pic.twitter.com/vc3sVuhTM2
— Reid Parker (@ReidParker_) April 15, 2016
"Byl to originální tweet k ohlášení nových pikantních kuřecích produktů od KFC na další týden. Naším úmyslem nebylo urazit, a proto jsme obrázek odstranili," zní vyjádření, které rozeslal řetězec médiím. Zákazníci ovšem kampaň takto vůbec nepochopili. Po sociálních sítích se tak kromě varování, aby lidé, kteří na podobných místech cítí pálení a horkost okamžitě zašli k lékaři, šíří i vtipné koláže.