reklama
 
 

Mladí umělci zkouší dobrodružství trhu v online galerii

4. 12. 2013 14:45
Absolventi i studenti prestižních výtvarných škol vystavují na webu

Praha - Projekt Young Real Art umožňuje na webu vystavovat a prodávat svá díla nejmladší generaci umělců, která obvykle nemá zatím přístup do "kamenných" galerií. Studenti a absolventi prestižních uměleckých vysokých škol v Praze, Plzni, Brně a Bratislavě nyní představují a nabízejí svá díla výhradně ve virtuální galerii a internetovém obchodě na serveru Youngrealart.com.

Young Real Art si klade za cíl oslovit nejen sběratele umění, ale také širokou veřejnost a tím navrátit originální obrazy i mezi ty lidi, kteří se uměním přímo nezabývají. Začínající umělci získávají šanci vykročit ze svých ateliérů, představit svou tvorbu okolí a získat finance pro další seberealizaci.

„Nápad na projekt vznikl už při studiu na AVU, kdy jsem se svými spolužáky řešila zásadní problém - obrazy se kupily ve škole či v ateliérech, většina studentů pracovala po nočních brigádách a vydělávala si na materiál, výstavy a studium, ovšem samotný prodej obrazů byl spíše výjimečný přivýdělek. Proto jsem před šestnácti lety sesbírala portfolia spolužáků a obrazy nabízela k prodeji. V té době, bez možnosti internetu, nápad nefungoval a zanikl. Teď jsem se rozhodla nápad obnovit s kolegyní a pomoci tak současným talentovaným studentům, kteří se potýkají se stejným problémem jako tehdy já," říká autorka projektu Jana Laštovka.

Portfolio projektu se stále rozšiřuje, seznam zúčastněných studentů již čítá přes dvacet jmen a počet nabízených obrazů se přehoupl přes sto třicet. Mezi pracemi se nacházejí malby, kresby i grafiky. Do budoucnosti se uvažuje i o zařazení dalších umělců mimo Slovensko a Českou republiku.

Patronem celého projektu se nyní stal český konceptuální umělec a pedagog Jiří Kovanda, který zároveň stál i v jeho počátcích.

„Vzhledem ke svému zacílení se mi činnost Young Real Art jeví jako nanejvýš prospěšná. A to pro všechny zúčastněné. Spolupráce se studenty a čerstvými absolventy uměleckých škol jim skýtá nejen důležitou možnost vykročení ze školních ateliérů do běžného uměleckého provozu, ale hlavně pak mohou bezprostředně zakusit, jak trh s uměním může fungovat. A pro případné zájemce o umění se otevírá ,dobrodružná' příležitost objevovat nové tváře a tak jim pomáhat a podporovat je při jejich prvních krocích mimo ,bezpečí' školních zdí," dodává Kovanda.

Motto celého projektu zní „be original - buy original", tedy „buď originální - kupuj originály".

„Young Real Art - online galerie s díly mladých umělců. Co k tomu dodat? Skvělý nápad. Dávat prostor mladým nadějným talentům, ukázat veřejnosti, že každý může mít originál, protože každý člověk je originál," říká k projektu známá topmodelka a držitelka titulu Miss World Taťána Kuchařová, jejíž charitativní nadaci Krása pomoci nyní Young Real Art podporuje pěti procenty z každého prodaného díla.

autor: Kultura | 4. 12. 2013 14:45

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama