Diskuse ke galerii: Josef Šíma se prolnul s pařížskými básníky. Výstava připomíná slavného modernistu

Josef Šíma se prolnul s pařížskými básníky. Výstava připomíná slavného modernistu Josef Šíma byl ve 20. a 30. letech důležitým prostředníkem mezi českou a francouzskou avantgardou. Teď jej připomíná retrospektivní výstava.

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen korektně a slušně vedené debatě. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. V opačném případě se vystavujete riziku, že příspěvek administrátor odstraní z diskuse na Aktuálně.cz. Při opakovaném porušení kodexu Vám administrátor může zablokovat možnost přispívat do diskusí na Aktuálně.cz. Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů. Redakce Aktuálně.cz.

Účastníci pochodu hrdosti Pride v brazilském Riu kritizovali homofobní výroky prezidenta Bolsonara i starosty města

Desetitisíce lidí se i přes deštivé počasí v neděli sešly v brazilském Riu de Janeiro na tradičním pochodu sexuálních menšin LGBT (leseb, gayů, bisexuálů a transgenderových osob). Mnozí z účastníků nesli transparenty kritizující brazilského krajně pravicového prezidenta Jaira Bolsonara či starostu Ria Marcela Crivellu, kteří v minulosti prosluli homofobními výroky.

Letošní 24. ročník takzvaného pochodu hrdosti v Riu de Janeiro se nesl ve znamení témat demokracie, svoboda a lidská práva. Účastníci připomínali i 40. výročí vzniku hnutí LGBT v Brazílii a také padesát let od takzvaných stonewallských nepokojů v New Yorku. Právě ty byly podle mnohých v Americe zlomem v boji za emancipaci homosexuálů a dalších sexuálních menšin.