Nepřehlédnutelná Bouda stojí na piazzetě Národního divadla a pro diváky ji otevírá nová opera Lukáše Hurníka The Angels. Skladatel v ní spojil na první poslech nesourodé styly, jako je rock, hiphop, klasická hudba i funk.
Dojde i na rap, který odrecituje Daniel Hůlka. "Ještě jsem to nikdy nezkoušel, ale mám tam i zpívání, skladatel mi připsal moc pěknou písničku," říká Hůlka, který vystudoval operní zpěv, ale do Boudy si odskočil z muzikálových produkcí.
Právě díky propojení žánrů chce Národní divadlo přilákat na představení i mladší publikum, než jaké pravidelně chodí na opery do kamenných divadel. Vystoupí tu 65 účinkujících od zpěváků Dětské opery, muzikálových herců až po sólisty Národního divadla.
Anděl Asbeel (Michal Klamo) slouží povinné dva roky na zemi jako opatrovník hudební manažerky, od které se naučí světským radostem. V nebi ho to pak už moc nebaví a na protest proti pevnému řádu se vzbouří: spolu s ďábly Raumem (Radim Schwab) a Malfasem (Miroslav Urbánek) tak Asbeel navštíví diskotéku a podlehne tanci a nemravné zábavě.
Tu se pak snaží prosadit i při návratu do ráje a proti klasickým zpěvům svaté Cecílie nabízí funkovou hudbu. V nebi s ní ale nepochodí a když je vyhnán zpět na zem, založí zde s kumpány kapelu The Angels. Ta se rázem stane tak slavnou, že o její služby má zájem jak nebe, tak peklo...
V dvouhodinové inscenaci Gabriely Haukvicové zazní symfonický orchestr, rocková kapela, elektronika i dětský sbor a nabídnou se citáty z Wagnera, Čajkovského, Dvořáka, Deep Purple, Madonny i Rolling Stones. Tvůrci slibují, že akademické nudy se nikdo nedočká; i proto The Angels nazývají operní show o muzikálních andělech s ďábelskými sklony.
Po čtvrteční premiéře následují reprízy 2., 3., 7. a 8. června.