Šestidílná Studna se snaží zmapovat, co vraždě ve Vonoklasech předcházelo, co po ní následovalo a jaké byly motivace aktérů. Příběh autoři sledují na ploše téměř pěti dekád. Začínají v roce 1932, kdy se na vesnické tancovačce voják Standa začíná dvořit mladičké Marii. Scénář napsali Miro Šifra a Kristina Májová, hlavní role ztvárnili David Švehlík, Johana Matoušková a Filip Červenka.
"Mapujeme 50 let příběhu jedné rodiny, z níž se zrodili pachatel i oběť. Zkoumali jsme, proč k tomu došlo. Všichni znali konec, my jsme se rozhodli vyprávět od začátku," říká režisérka Tereza Kopáčová.
Na festivalu Serial Killer zastupuje Studna českou tvorbu v mezinárodní soutěži Prime Time Killer, stejně jako další nový počin Dcera národa, vyrobený platformou Canal+ v koprodukci s Českou televizí. Tato komediální dobová minisérie pojednává o životě Zdeňky Havlíčkové, dcery Karla Havlíčka Borovského. Hrají v ní Antonie Formanová, Jiří Langmajer, Vladimír Javorský nebo Robert Mikluš. Veřejnost ji uvidí už tuto neděli, zatímco v případě Studny ještě platforma Voyo datum premiéry nezveřejnila.
Česká tvorba je dále zastoupena v sekci krátkometrážních seriálů střední a východní Evropy Quick Killer. Volba padla na seriál Vlastně se nic nestalo, který se zanedlouho objeví na iVysílání. Vypráví o tvorbě erotického obsahu na internetu a fenoménu platformy OnlyFans.
Festival se zaměřuje na kvalitní televizní tvorbu. Slavnostní večer se konal v Divadle Husa na provázku. Do neděle pořadatelé uvedou 40 projekcí. Vše doprovází konference TV Days určená profesionálům z oboru, tentokrát doplněná také o páteční veřejnou debatu věnovanou televizní publicistice v Česku a na Slovensku.
"Serial Killer se v následujících letech bude zaměřovat na větší spektrum žánrů než pouze hrané seriály. Současná televizní publicistika je samozřejmě velké téma, kterému chceme dát prostor," uvedla ředitelka festivalu Kamila Zlatušková.
"Velice mě těší, aniž by to tedy bylo naším hodnotícím kritériem, že vedle čím dál vyšší kvality všech letošních posuzovaných soutěžních seriálů se u těch nejlepších titulů v klíčových tvůrčích profesích objevuje čím dál více žen, a tím pádem i ženských hrdinek. Ten trend je ve srovnání s našimi prvními ročníky zcela zřejmý, a i díky tomu začínáme srovnávat krok se světovými produkcemi," dodává Zlatušková.