Prague Philharmonia odstartovala večer Smetanovou předehrou k opeře Tajemství. Dílo mělo premiéru v roce 1878, kdy již skladatel kvůli problémům se sluchem opustil místo kapelníka Prozatímního divadla a žil v ústraní.
Následovala Slovácká suita od Vítězslava Nováka z roku 1903. Dvořákův žák se v tomto případě inspiroval moravským folklorem, především cestami na Valašsko a Slovácko.
Ve druhé části večera následovala Serenáda pro dechové kvinteto, smyčce, xylofon a harfu od Karla Husy, jejíhož provedení se zhostil soubor Belfiato Quintet. Skladatel studoval hudbu v Paříži, v 50. letech minulého století emigroval do Spojených států. Právě proto v Československu jeho díla za komunismu nebyla uváděna. Serenáda měla premiéru roku 1963, o šest let později Husa získal Pulitzerovu cenu za svůj Smyčcový kvartet č. 3.
Večer zakončila Dvořákova symfonická báseň Zlatý kolovrat. Tato kompozice je poctou českému básníkovi Karlu Jaromíru Erbenovi, patří do cyklu čtyř symfonických básní, které Dvořák vytvořil po návratu z USA. Vznikla na jaře 1896.
Orchestr Prague Philharmonia založil v roce 1994 dirigent Jiří Bělohlávek, který jej sestavil z mladých absolventů hudebních škol. Později soubor vedli švýcarský dirigent a flétnista Kaspar Zehnder nebo Jakub Hrůša, kterého v roce 2015 nahradil francouzský rodák Emmanuel Villaume.
Už v polovině 90. let se PKF stala obecně prospěšnou společností. Od té doby výrazně vzrostl počet jejích členů, takže kromě komorních děl hraje i skladby, jež vyžadují obsazení 40 až 50 interpretů. V repertoáru má především hudbu vídeňského klasicismu, romantismu, ale také moderní a soudobou tvorbu.
V letošní sezoně se těleso představuje pod názvem Prague Philharmonia, v minulosti vystupovalo jako Pražská komorní filharmonie, PKF nebo naposledy PKF - Prague Philharmonia. Důvodem častých změn názvu byla složitá situace užívání české a anglické verze původního jména v Česku a zahraničí, respektive rozdíly v překladu názvu.
Svou roli ve výběru nového názvu ale sehrál také posun v tom, co je nejčastěji na programu. "Repertoár tělesa se postupně rozšířil od komorního charakteru skladeb Josepha Haydna, Wolfganga Amadea Mozarta a Ludwiga van Beethovena k většímu symfonickému obsazení českého i světového romantismu a hudbě 20. století. Proto jsme se rozhodli oba názvy sjednotit," vysvětlila letos ředitelka orchestru Kateřina Kalistová.
V sezoně 2024/2025 nabídne Prague Philharmonia pět abonentních řad. Dramaturgii orchestrálního cyklu A sestavil sám Villaume, který povede pět z devíti večerů. Koncerty budou věnovány tvorbě klasiků Wolfganga Amadea Mozarta nebo Ludwiga van Beethovena, také ale zazní například světová premiéra díla Petra Wajsara. "Snažíme se vycházet z minulosti a zároveň hledět vstříc budoucnosti," komentoval to Villaume.
Osmým ročníkem pokračuje donátorská řada Lobkowicz abonmá, která během čtyř večerů představí výrazné talenty současné hudby. Komorní cyklus K vsadí ve 31. koncertní sezoně na téma "jiné nástroje". Posluchači se mohou těšit na basklarinet, kontrafagot, anglický roh, barokní fagot, harfu nebo violu d'amore.
Koncerty cyklu soudobé hudby S se většinou uskuteční v prostorách Švandova divadla. Nebude mezi nimi chybět ani zvláštní večer k 65. narozeninám skladatele, výtvarníka a někdejšího prezidentského kandidáta Vladimír Franze, plánovaný na 17. března 2025. V nové sezoně nebude chybět ani cyklus D a E pro rodiče a děti v Rudolfinu.