Svůj život dělí Jaromír Švejdík alias Jaromír 99 mezi hudbu (skupiny Priessnitz, Umakart či Kafka band) a výtvarné umění. Výrazný rukopis rodáka z Jeseníku, která nemá daleko k estetice filmu noir nebo pop artu, poznala širší veřejnost díky zfilmované verzi komiksu o nádražákovi Aloisi Nebelovi. Loni se pak o Švejdíkovi hovořilo hlavně v souvislosti s knihou o Emilu Zátopkovi, již dal dohromady se spisovatelem Janem Novákem.
V prosinci vydal dlouho očekávané a pravděpodobně poslední album Beztíže s kapelou Priessnitz a v současné době je v pražské Galerii Pro arte k vidění výstava dvaceti objektů a prací, které Švejdík vytvořil přímo pro galerii a přiehlé zahrady.
Návštěvník tak přirozeně přechází z klidného prostředí zahrad Vratislavského paláce s pěkným výhledem na Prahu do drsnějšího a temnějšího světa, v případě Švejdíka dlouhodobě ovlivněném rodnými Jeseníky. Černobílé portréty, ale také les či "nebelovský" vlak autor vytvořil precizní metodou prořezávaného papíru.
"Tato tvorba rehabilituje zapomenuté techniky charakteristické v minulosti například pro jarmareční tisky nebo vyřezávání portrétních siluet. Jejich propojením s komiksovými postupy tak nalézá nový výtvarný jazyk, charakteristický pro svůj bohatý svět imaginace," říkají kurátoři výstavy Miroslav Houška, Adam Hnojil, Alexandra Špoková s tím, že se jedná o jedinou letošní Švejdíkovu výstavu v Praze. Odsud se na konci června přesune do Berlína.