Původně měli Nětrebková a Ejvazov přijet už v dubnu. První termín však zhatila přísná protiepidemická opatření. Náhradní zářijový koncert zase překazily závažné rodinné důvody Nětrebkové.
Většina diváků ale vstupenky nevracela a počkala si na pondělní večer. Podle Aleny Kunertové z pořadatelské agentury Nachtigall Artists si vstupenky ponechalo zhruba 75 procent posluchačů. Doprodej tak byl minimální, dodala.
Koncert v Obecním domě připomínal spíše vystoupení umělců ze scény populární hudby než operního světa. Patnáct minut před začátkem stála před budovou mnohametrová fronta, táhla se až téměř k bankovnímu domu na protější straně náměstí Republiky. Postupovala ale poměrně svižně, kontrola dokladu o dokončeném očkování či prodělání nemoci covid-19 v posledním půlroce se nezadrhávala.
Diváci projevili nadšení, už když interpreti poprvé přišli na jeviště. Několikrát ani publikum nenechalo dohrát orchestr a už zahájilo potlesk či volání "bravo". Umělcům posílalo polibky.
Nětrebková s Ejvazovem se představili například jako Desdemona a Otello z opery Giuseppa Verdiho, Ejvazov se předvedl mimo jiné v roli Trubadúra, Nětrebková zazpívala píseň Antonína Dvořáka Když mne stará matka.
Velmi těžké party v jejich podání působily lehce, s lehkostí a přehledem. Protagonisté uplatnili i herecký talent. Nětrebková v kusu Luigiho Arditiho Il bacio (polibek) popadla dirigenta a začala s ním tančit, čímž pobavila publikum.
Kvůli trvající pandemii koronaviru program doznal změn. Nevystoupil ázerbájdžánský barytonista Elchin Azizov, který dle pořadatelů onemocněl. Oproti původnímu plánu a kvůli epidemické bezpečnosti se vystoupení uskutečnilo bez přestávky, trvalo přibližně hodinu a půl.
Dle stávajících protiepidemických opatření museli mít diváci po celou dobu nasazený respirátor třídy FFP2.