Upíří hudba nestačí na swingující lovesongy

Kultura Kultura, Red Kul
22. 10. 2009 12:10
Americkou hitparádu vede druhý týden Michael Bublé

Los Angeles - Už druhý týden si vrcholek amerického albového žebříčku Billboard drží Michael Bublé s Crazy Love. Dokonce si udržuje podstatný náskok před nejvyšší novinkou a očekávaným hitem: soundtrackem k filmu The Twilight Saga: New Moon, který se objevil na druhém místě.

Podle agentury Nielsen SoundScan se Bublého alba prodalo v týdnu ukončeném 18. říjnem 203 tisíc, což je zpěvákův druhý nejúspěšnější v kariéře. Jeho album Call Me Irresponsible z roku zaznamenalo v roce 2007 nástup s 213 tisíci. Pro Kanaďana s italským pasem, který se prezentuje jako entertainer a nabízí většinou nové verze swingové klasiky, je to už druhé hitparádové vítězství.

Album je pojmenováno podle skladby Vana Morrisona z roku 1970, jejíž coververzi Bublé na desku zařadil. Pravě faktu, že vytvořil sbírku klasických lovesongů jako Cry me a River nebo Georgia on my Mind, vděčí Bublé za komerční úspěch na pomalu se rozjíždějícím předvánočním trhu.  

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte také:
Kluci z Nového měsíce si už sundávají tričko
Veteráni Kiss se po letech vrátili do hitparád

New Moon má oproti „baviči" prodeje takřka poloviční, 115 tisíc. Jeho vydání bylo uspíšeno ze 16. na 20. října, jelikož celá deska utekla na internet, a tak vydavatel nechtěl riskovat ještě větší ztráty.

Soundtrack k pokračování upíří ságy byl povětšinou sestaven ze skladeb indie rockových kapel jako The Killers, Editors, Grizzly Bear nebo Death Cab For Cutie, které všechny věnovaly předtím nevydaný materiál. 

Editors
Editors | Foto: Aktuálně.cz

Tímto krokem jako kdyby tvůrci chtěli vymanit Stmívání ze škatulky emo-filmu a přiblížit jej i staršímu publiku, kterému jsou výplachy od Paramore nebo Linkin' Park přece jenom málo. Otázkou jen zůstává, jak velký průnik mají cílové skupiny posluchačů Thoma Yorkea a diváků upíří romance.

Alternativněji pojatý doprovod ke dvojce, jež přijde do kin za měsíc, má navíc dost co dohánět. Jeho předchůdce je v downloadech nejprodávanější soundtrackem vůbec a patří až do top 10 nejlépe prodávaných digitálních alb za dobu existence tohoto média.

Vítězové předešlých týdnů Billboardu se drží na třetím a čtvrtém místě. Blueprint 3 rappera Jay-Z prodal 55 tisíc a Barbra Streisand s Love is the Answer 49 tisíc.

Překvapivý propad zaznamenali Kiss, jejichž novinka Sonic Boom minulý týden vylétla na druhé místo a kapele to přineslo nejvyšší umístění v americké hitparádě za dobu fungování.  Kiss se po vzoru jiných veteránů typu The Eagles spojili s řetězcem Wall-mart, který má jejich album v exkluzivní nabídce.

Bohužel jindy lukrativní spojení vydrželo komiksákům jen týden. Kiss nyní spadli na jedenáctku s 31 tisíci prodanými kusy, což je takřka tříčtvrtinový pokles.

Druhý nejlepší nástup uplynulého týdne měli Flaming Lips, objevili se na osmém místě s 32 tisíci prodanými kopiemi novinky Embryonic. Její hodnocení u kritiky se pohybuje od „album roku" po „jednu hvězdičku" - což je přesně v intencích kapely, která na postavila svoji kariéru na neurčitosti a bizarně potrhlých textech.

Přitom předposlední album amerických psychedeliků At the War with Mystics vystoupalo v roce 2006 nejvýše na jedenáctku - paradoxně se ho tehdy prodalo 48 tisíc. Což v číslech dokonale kopíruje celoamerický pokles prodejů.  

 

Právě se děje

Další zprávy