Těžko říct, jaké vítězství v sobě obsahuje rčení o zpěvákovi, jehož kapela The Frames je "druhá nejpopulárnější irská kapela po U2" - ale Hansard je bezesporu zjevem, který pověst na koncertech, a často i po nich překonává. Folkovější tvář navíc u nás představil na první sólové desce The Swell Season a v Hřebejkově filmu Kráska v nesnázích.
Čtěte více o albu The Swell Season
Čtěte více o soundtracku ke Krásce v nesnázích
Teď se "náš" Glen Hansard vrací k "jeho" kapele The Frames a vydávají album The Cost. Je zajímavé tím, že do ní Hansard vkládá víc než kdy dřív zkušenost s kytarou a hledá možnosti dnešní písničky: musí mít výraznou melodii, ale rozhodně ne jednoduchou aranži, zpěv je dalším nástrojem a náznaky kakofonie jsou předehrou pro hudební orgie.
Deska The Cost prokládá lyrické pasáže syrovou plochou, zná písničku šedesátých let i grunge scénu a místy se hlásí k elektronické psychedelii konce milénia. Proti minulým nahrávkám se tu zapomíná na housle.
Tři skladby z deseti už známe z dřívějška - Rise se objevilo na EP The Roads Outgrown, Falling Slowly a When Your Mind´s Made Up byly publikované na The Swell Season. Pro tentokrát jsou přezpívané v daleko hutnější balady, ve kterých je zpěv stejně důležitý jako halucinogenní nálada.
Úvodní Song For Someone začíná Hansardovým vysokým zpěvem, ne nepodobným Chrisu Martinovi - na rozdíl od klavíru se přidávájí bicí, a když si zpěvák pečllivě vykolíkuje prostor, vypustí stavidla. People Get Ready je neurotickým vyprávěním v pochodovém tempu, Sad Songs pak zase moderním písničkářstvím. Za titulní The Cost jde vytušit uctivou poklonu Radiohead.
Glen Hansard jako autor šestého alba kapely s bandem za zády ukazuje zajímavější polohu svého talentu. V půlce října představili The Frames novinku v USA, kde mohou mít posluchače díky výrazné příbuznosti s Dave Matthews Bandem; navíc už jejich debut Another Love Song produkoval Gil Norton, spolupracovník Pixies.
Při evropské šňůře se The Frames zastaví 25. listopadu v pražském Rock Café.
The Frames: The Cost. CD, 44 minut, v roce 2006 vydala firma Anti. V Česku distribuuje Maximum Underground.