Londýn - Vítězka britského X Factoru z roku 2006 má nyní po loňském megahitu Bleeding Love další statistický rekord. Její skladby Run, jež ani nebyla zamýšlena jako regulérní singl, se během prvního týdne prodalo 133 591 kopií: a to pouze coby downloadu. Rekord ve stejné kategorii do té doby držela Estelle v duetu s Kanye Westem, tedy songem American Boy.
V aktuálním britském albovém žebříčku zase triumfuje novinka The Circus - druhé album stvrzující úspěšný comeback někdejšího boybandu. Jiný Circus ne s provazochodci, ale spíš kankánovými tanečnicemi - ten od Britney Spears - který také vyšel před týdnem, skončil v Británii na čtvrtém místě.
Take That v prvních sedmi dnech prodali 432 tisíc kusů, což je neuvěřitelné číslo, které na ostrovech v týdnu bezprostředně po vydání předčili pouze Oasis s deskou Be Here Now a Coldplay s X&Y.
Leona Lewis - Run
Oasis jsou s číslem 813 tisíc prodaných alb během prvního týdne absolutně nedostižní, nutno ovšem dodat, že Be Here Now vyšlo v roce 1997: tedy v čase kulminující britpopové mánie a v době, kdy gramofonový průmysl ještě masivně neruinovaly downloady.
Čtěte také: Chinese Democracy nestačí Kanye Westovi ani The Killers Hvězda soutěže X Factor má nejprodávanější debut Brit Awards překvapily svou nepřekvapivostí |
Čtveřice pánů, jejichž někdejší náctileté obdivovatelky už dávno založily rodiny a nyní možná touží nostalgicky se zasnít, okomentovala prodejní úspěch slovy: "Rozhodli jsme se natočit album, na který by každý z nás mohl být hrdý, a to jsme taky udělali. To, že se po něm na pultech zaprášilo, tak jako v tomto týdnu, je prostě úžasné."
Take That se pouze nepovedlo vyletět i na vrchol singlové hitparády, kde je blokuje právě Leona Lewis svým třetím #1 hitem v pořadí. Skladba Run se také objevuje na obohaceném druhém vydání jejího debutu Spirit. Což je mimochodem jediný re-release, který se kdy dostal na vrchol britské hitparády, a po celém světě se ho prodaly 4 miliony kopií.
V aktuální britské hitparádě se tak tento týden perou vzpomínkové tendence na prefabrikovaný klučičí trend devadesátých let se způsoby, jakými se hvězdy vyrábí dnes. Tedy prostřednictvím interaktivního zapojení publika, které si v soutěži samo řekne, co chce, a vydavatel tudíž neriskuje promrhané investice.
Vítězové z minulého týdne The Killers sklouzli s Day & Age na druhé místo mezi alby. V singlech je jejich Human na páté příčce.