Spice Girls to po letech zkouší s dívčí sílou

krk,jps
3. 12. 2007 13:40
Někdejší hvězdy odstartovaly návratové turné
Foto: Reuters

Londýn - V 90. letech daly Britům planou naději, že mají znovu Beatles, aspoň co se parametrů davového šílenství týče. Záhy se poblouznění přelilo i za moře. A teď jsou Ginger, Sporty, Posh, Scary a Baby Spice zpět. Očekávané turné začínalo v neděli ve Vancouveru.

Z desítkou tanečníků za zády zapěly dvaadvacet hitů své kariéry lemované 55 miliony prodaných desek. Victorii Beckhamové, Emmě Buntonové, Melanii Brownové, Melanii Chisholmové and Geri Halliwellové to odstartovala Celine Dion.

Mezi 15 tisíci diváků nechyběla Avril Lavigne a David Beckham, který kvůli navratu své manželky dotryskal až z Nového Zélandu a dal celé pětici zlaté náramky.

Vzedmutá retro vlna se už odrazila od 80. let a míří zpět, a tak byl comeback Spice Girls jen otázkou času. Prodeje lístků to hned po vyhlášení potvrdily.

O losování vstupenek na londýnský koncert konaný 15. prosince se hlásil milion lidí a hrstka úspěsných si rezervace pro jistotu rozebrala už 38 vteřin po spuštění systému. Spice Girls záhy na to přidaly v britské metropoli tři koncerty.

Původně měla jejich comebacková šňůra jednáct zastávek, teď už plánují čtyřicítku koncertů na pěti kontinentech a pořád přidávají další. Zatím se na ně prodalo 750 tisíc lístků.

Kdo z někdejších teenagerů si chce zavzpomínat na dobu boy bandů a girl bandů, musí si ale pěkně připlatit. Například na jeden z koncertů v zábavním resortu Mandalay u Los Angeles stojí lístky do přední řady přes dva tisíce dolarů.

Za návratem samozřejmě nestojí nikdo jiný než stvořitel Spice Girls Simon Fuller; tehdy ještě skoro neznámý manažer a posléze autor konceptu American idol, u nás Česko hledá SuperStar.

Vytvořil kapelu jako mediálně neprůstřelný komiksový supertým, ve kterém si každá dívka (i chlapec) našli svůj oblíbený (arche)typ.

Kromě nostalgie po jásavých dobách dívčí síly - girl power, která byla jejich trumfem - mají Spice Girls další argument pro úspěch, aspoň za mořem.

Melanie Brownová tancovala na stanici ABC v show Dancing with the Stars, navíc se za zájmu zámořských médií hádala s Eddiem Murphym o otcovství dítěte.

A Victoria Beckhamová přišla za moře jako supercelebrita se svým manželem Davidem, který dostal fobalový kontrakt v klubu Galaxy.

 

Právě majitelka anorektické postavy prý ostatní dívky nutí hubnout: "Myslím si, že fanoušci očekávají návrat ženské síly. Chtějí, abychom byly stejně krásné a stejně sexy."

Jenže čas nestojí a jejich někdejší fanoušci budují úspěšné kariéry. I proto zřejmě provedly Spice Girls facelift a vyměnily někdejší sportovní oblečky a kalhotky s britskou vlajkou za šedé, černé a stříbrné šatečky a róby návrháře Roberta Cavalliho.

Tak je jejich příznivci mohou vidět v klipu k singlu Headlines (Friendship Never Ends), který trochu připomíná reklamu na parfém a spodní prádlo zároveň. Dává to smysl, když se pro prodej best of alba spojily se značkou Victoria's Secret.

Nová, lehce utahaná skladba provázející kompilaci největších hitů sice v hitparádě vyhořela, tedy aspoň na někdejší poměry Spice Girls. Ale stejně jako v případě jiných návratů poslední doby tu nejde o prodeje desek, ale především o zisky z mamutích koncertních turné.

Podle odhadů může přinést každé Spice Girl až dvacet milionů dolarů, takže si k cestování najaly Boeing 747. Na něj nalodily kostýmy, děti, dávné i nové hádky a drby, které budou publikum zajímat v následujících měsících přinejmenším stejně jako jejich hudba.

První už jsou  na světě: i když se na pódiu objímají, nemohou prý Halliwellové zapomenout její odchod. A navíc chuděry nevědí, jak letadlo pojmenovat, aby to znělo: Spice One, Girl Power nebo Spice Force One?

Headlines (Friendship Never Ends)

 

Právě se děje

Další zprávy